جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 405644
۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۶
کتاب بحر خروشان

حوزه/ چاپ چهارم کتاب "بحر خروشان (شرح حال عالم ربانی سیدعلی قاضی(ره)" به قلم حسین روحانی نژاد از سوی سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، کتاب مذکور از سه بخش تشکیل شده است:

بخش اول، زیست‌نامه نام گرفته و دارای هشت فصل است که شامل: «سیمای استاد عارفان»، «عارفی از کاروان کرامت کوثر»، «جوانی، جویای معرفت»، «نماد ادب و عطوفت با پدر»، «مخالفت ظاهربینان با مرحوم قاضی»، «عارف بلندآوازه در عرصه علم و اندیشه»، «در محضر ارباب علم و معرفت» و «استاد عارفان» می باشد.

بخش دوم، که با عنوان مکتب فکری و دیدگاه های علامه سیدعلی قاضی(ره) با دو فصل ارائه شده، شامل: «ولایتمداری و عشق به خاندان خاتم پیامبران(ص)» و «دیدگاه های علامه سیدعلی قاضی» است.

بخش سوم به موضوع مکتب عملی و روش تربیتی مرحوم قاضی(ره) پرداخته که پنج فصل همچون: «منزلت و نقش مرحوم قاضی در تحولات معنوی»، «روش مرحوم قاضی در تربیت خانواده»، «روش مرحوم قاضی در تربیت شاگردان»، «نکاتی درباره ویژگی های مرحوم قاضی در سیر و سلوک» و «مکاشفات و کرامات» را به خود اختصاص داده است.

در این کتاب، سخن درباره یکی از اولیای الاهی و عالمان ربانی است که علم و عرفان، فقه و فرزانگی، معرفت و محبت، شریعت و طریقت و در نهایت سیادت و حقیقت را یکجا در خود گرد آورده است.

علاقمندان مي توانند جهت تهيه کتاب به سايت انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و انديشه اسلامي به نشانی: http://poiict.org مراجعه كنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha