جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس-مدیر حوزه یزد

حوزه / مدیر حوزه علمیه یزد اصل فرهنگ مباحثه به عنوان روشی سنتی و در عین حال موثر، همچنان به عنوان یکی از بهترین شیوه های فهم صحیح مطالب در حوزه های علمیه، رایج است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از یزد، حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس، امروز در جلسه مدیران مدارس علمیه استان یزد با اشاره به اهمیت پرسش درسی از طلاب به عنوان یکی از راهکارهای بهبود آموزشی در مدارس، گفت: نقش استاد در کلاس درس بسیار مهم و تاثیر گذار است و می تواند با پرسش درسی، آمادگی طلاب را در هر زمان مورد سنجش قرار دهد.

مدیر حوزه علمیه استان یزد به اهمیت مباحثه اشاره کرد و افزود: اصل فرهنگ مباحثه به عنوان روشی سنتی و در عین حال موثر، همچنان به عنوان یکی از بهترین شیوه های فهم صحیح مطالب در حوزه های علمیه، رایج است.

وی ادامه داد: در واقع در فرایند مباحثه آنچه رخ می دهد، این است که در حین انجام آن، بسیاری از کم و کاستی ها و ناگفته ها یا گفته های مبهم و نامفهوم در جهت رفع اشکال از طرفین مباحثه، آشکار می شود و طرفین می توانند در صدد رفع آن مشکل برآیند، که امیدواریم این امر نیز در بین طلاب با اهتمام بیشتری صورت گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس با اشاره به موفقیت برخی از مدارس علمیه به واسطه برگزاری امتحانات هفتگی، گفت: تحقیقات نشان داده مدارسی که برگزاری امتحانات را بصورت هفتگی در دستور کار قرار داده اند ، درصد موفقیتشان نسبت به دیگر مدارس بسیار بیشتر است.

وی به نظم طلاب و اساتید برای حضور در کلاس های درس اشاره کرد و اذعان داشت: به حضور به موقع در کلاس درس ، طلاب را نظم پذیر و به موفقیت آنان کمک می کند.

انتهای پیام/313/23

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha