پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام و المسلمین مهدی رامشک

حوزه/ مدیر مدرسه مرحوم آیت الله مجتهدی تهرانی قم گفت: در حال حاضر ۱۴۵ طلبه در دوره روزانه و ۲۰۰ طلبه در دوره شبانه این مدرسه در قم مشغول فراگیری علوم و معارف اسلامی هستند.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی رامشک در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، اظهارداشت:  مدرسه مرحوم آیت الله مجتهدی تهرانی در قم با کمتر از یکسال از ارتحال آیت الله مجتهدی در شهرکریمه اهل بیت(ع) تاسیس شد و تاکنون در سه دوره موفق به تربیت فارغ التحصیلان سطح یک شده است.

استاد حوزه  افزود: در حال حاضر 145 طلبه روزانه در پایه های اول تا ششم با دروس مشترک مطابق با همه مدارس البته با سبک و سیاق خود مرحوم مجتهدی در حال برگزاری است.

حجت الاسلام و المسلمین رامشک با بیان اینکه انتخاب طلاب توسط آیت‌الله مجتهدی شیوه جالبی بوده است، افزود: ایشان یک شیوه بسیار جالب و شخصی داشتند و به نکاتی دقت و اشاره می‌کردند که دیگران کمتر به آنها توجه داشتند، لذا می‌فرمودند قبل از اینکه فردی بخواهد طلبه شود، باید او را ببینم و با او صحبت کنم. عجیب شمّ قیافه‌شناسی داشتند و با اندکی صحبت با فرد، با ضریب بالایی او را می‌شناختند و تشخیص عجیبی داشتند. بیش از نیم قرن کار تعلیم و تربیت طلاب، همراه با تیزهوشی و درایت ذاتی ایشان سبب می‌شد در همان برخورد اول بفهمند آیا فرد به درد طلبگی می‌خورد یا نمی‌خورد. ایشان در زمینه آموزش به جوانان به فنونی دست یافته بودند که کم‌نظیر بود، به همین دلیل طلبه‌هایی که در محضر ایشان تربیت شدند، معمولاً در علم، تعلیم، تبلیغ و تدریس افراد برجسته‌ای شدند.

وی به علل موفقیت ایشان اشاره کرد و گفت:غیر از پشتکار در تدریس که صفت بارز ایشان بود، مرحوم آقای مجتهدی فوق‌العاده مردمدار بودند. ایشان تا زمانی که بیمار و ضعیف نشده بودند، از صبح تا ظهر درس می‌دادند، ظهر برای مردم صحبت می‌کردند، عصر درس می‌دادند و شب باز برای مردم سخنرانی می‌کردند و تفسیر و اخلاق می‌گفتند. تمام وقت ایشان در طول سال پر بود و فقط گاهی چند روزی به مشهد تشریف می‌بردند. تمام مدت درس و مسئله می‌گفتند و به همین دلیل شاگردان ایشان هم عموماً انسان‌های مفیدی از آب در آمدند.مردم هم می‌دیدند وجوهاتی را که به دست ایشان می‌رسانند، به‌جا صرف می‌شود و حیف و میل نمی‌شود، با طیب خاطر وجوهات‌شان را به ایشان می‌پرداختند و فرزندان‌شان را برای آموزش به دست ایشان می‌سپردند و با ایمان، عشق و علاقه در نماز به ایشان اقتدا می‌کردند.

حجت الاسلام رامشک خاطرنشان کرد: آیت‌الله مجتهدی در تمام عمر به آنچه که دیگران را دعوت و سفارش می‌کردند، ابتدا خود عمل می‌کرد از همین‌روی سخن ایشان تأثیر داشت و در طی 55 سال شاگردان بزرگی را تربیت کردند که هر یک منشاء خدمات بزرگی بودند.   

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمدجواد موسایی IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۹
    0 0
    سلام لطفا شماره تلفنهای مدرسه آیت الله مجتهدی قم را برای بنده بفرستید.