پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
نشست مدیر حوزه قزوین و مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین عباسی گفت: شهدا با بصیرت، دشمن را شناختند و به میدان مبارزه با او وارد شدند و با خون خود به ایران و ایرانی اعتبار و عزت بخشیدند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی، ظهر امروز در نشستی با مدیر کل بنیاد شهید استان  قزوین که در مدیریت حوزه علمیه استان برگزار شد، به رشادتهای فراموش نشدنی رزمندگان دلاور در هشت سال جنگ تحمیلی اشاره و اظهارکرد:  شهدا بدون هیچ چشم ‌داشتی از اسلام و مرز و بوم کشورمان دفاع کردند وباید قدردان این عزیزان باشیم.

مدیر حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: دستاورد اساسی  حضرت امام خمینی (ره) در رهبری انقلاب اسلامی، احیا اسلام ناب محمدی و به ویژه فرهنگ شهادت و ایثارگری بود. اگر فرهنگ شهادت طلبی وایثارگری نبود نه انقلاب به پیروزی می رسید ونه نظام اسلامی دوام می یافت.

وی، آرامش و امنیت امروز کشور را مدیون شهدا دانست و افزود: شهدا با بصیرت، دشمن را شناختند و به میدان مبارزه با او وارد شدند و با خون خود به ایران و ایرانی اعتبار و عزت بخسیدند

حجت الاسلام والمسلمین عباسی تصریح کرد: انقلاب اسلامی به برکت خون شهدا حاصل شد، لذا در دهه مبارکه فجر باید اهداف وآرمان های والای شهدا را در جامعه ترویج وگسترش دهیم.

وی ادامه داد: دفاع از انقلاب اسلامی و ارزش ها و آرمان های امام راحل وظیفه ای است که امروز بر عهده مردم و مسئولین است و باید در این راه در مسیر شهدا که همان مسیر الهی است، حرکت کنیم.

مدیر حوزه علمیه قزوین با تاکید بر ضرورت رسیدگی به خانواده های شهدا و ایثارگران، تصریح کرد: ایثارگران در دوران دفاع مقدس و خانواده‌های شهدا نیز در آن دوران و پس از جنگ با صبر و شکیبایی، نظام را بیمه کردند.

 حجت الاسلام والمسلمین عباسی در پایان بر ارتباط بیشتر بنیاد شهید با حوزه علمیه قزوین تاکید کرد و گفت: شهدای روحانی در دوران دفاع مقدس ایثارگری ها وفداکاری های ماندگاری از خود به یادگار گذاشتند که باید این فداکاری ها برای نسل نوجوان و جوان تبیین شود.

*امر به معروف جهاد اجتماعی است

مدیر حوزه علمیه قزوین همچنین عصر امروز در دیدار با دبیر و اعضای ستاد امر به معروف ونهی از منکر استان اظهار کرد: امر به معروف و نهي از منكر در عين حال كه يك دستوردینی   است و برای اجرای  آن شرايط و مقرارتی در شرع مقدس اسلام بيان شده است، يك جهاد اجتماعی نیز می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهي از منكر و شناخت  آسیب های آن، یکی از اصول عملی اسلام واز مهم ترین فرائض دینی در اسلام وفقه اسلامی است.
 وی با اشاره به اثرات و تاثیرات مثبت و سازنده امر به معروف و نهی از منکر در پیشگیری از جرم و جنایت، گفت: اگر این سنت حسنه به نیکی در جامعه احیاء و عملی شود ، جامعه عاری از هرگونه بزه، جرم و جنایت خواهیم داشت.

مدیر حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد:  توسعه و ترویج فریضه مقدس  امر به معروف و نهی از منکر  یک وظیفه همگانی است و تمامی دستگاه‌های اجرایی موظفند تا در راستای تحقق  منویات مقام معظم رهبری، تلاشی جدی و مضاعف در احیاء آن داشته باشند.

 وی بر لزوم همکاری دستگاه ها و نهادهای فرهنگی این استان  در اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر تأکید کرد.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha