جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سریال آرام میگیریم

حوزه /«آرام می‌گیریم» مجموعه ای نمایشی با ملودرام اجتماعی است که با کشمکش‌های میان شخصیت‌ها و تعلیقات به وجود آمده، سرانجام پیام روشن و تاثیرگذاری را به خانواده‌ امروز می‌رساند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، «آرام می‌گیریم» نام تازه‌ترین مجموعه نمایشی است که چند شبی است روی آنتن شبکه 2 رفته است.

 این مجموعه که با مشارکت انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس ساخته شده به روابط، تفاوت‌ها و تعامل‌های بین نسلی، گذشت و نوع دوستی و از طرفی زیاده‌خواهی در بستر قصه‌ای با محوریت تمام اعضای یک خانواده می پردازد. خانواده‌ای که تنها در سایه همدلی و همگرایی اعضای آن است که آرامش و امنیت از دست رفته، دگر باره باز می‌گردد.

داستانی آرام و خانوادگی

آرام می‌گیریم، هماطوری که از اسمش معلوم است، داستانی در ظاهر آرام دارد، داستانی خانوادگی و مسائلی چون اختلاف نسل‌ها و اختلاف‌های به‌وجود آمده را در دل خانواده‌ها و میان اعضای آن بررسی می‌کند.

این سریال نمایشی به عنوان یکی از پربازیگرترین مجموعه‌های شاخص تلویزیون در فصل زمستان به‌شمار می‌رود و داستانی خانوادگی را روایت می‌کند.

در خلاصه داستان آرام می‌گیریم آمده است: روابط، تفاوت‌ها و تعامل‌های بین نسلی، گذشت و نوع دوستی و از طرفی زیاده‌خواهی در بستر قصه‌ای با محوریت تمام اعضای یک خانواده پرداخته می‌شود. خانواده‌ای که تنها در سایه همدلی و همگرایی اعضای آن است که آرامش و امنیت از دست رفته‌شان را دوباره باز می‌یابند.

روح‌الله سهرابی، کارگردان این سریال است و فرهاد گلی، تهیه‌کنندگی آن را به عهده دارد. فریدون فرهودی و فروغ فروهیده هم فیلمنامه سریال را به رشته نگارش درآورده‌اند.

*نیم نگاهی به زحمات سرداران امنیتی

آتیلا پسیانی در آرام می‌گیریم، ایفای نقشی متفاوت را عهده‌دار بوده و در نقش عباس مبشر، تنها داماد خانواده حاج ابراهیم، مقابل دوربین رفته است. سردار مبشر، یکی از سرداران امنیتی است که در کنار مشغله‌های کاری و تلاش برای تامین امنیت مرزهای کشور و مقابله با تروریست‌ها و اشراری که قصد ایجاد اختلال در کشور را دارند، همزمان با مشکلات شخصی و خانوادگی هم مواجه شده و می‌کوشد به کمک حاج ابراهیم در حل مشکلات خانواده همسرش (با بازی لعیا زنگنه) هم گام بردارد.

در این مجموعه هوشنگ توکلی در قالب شخصیتی با نام حاج‌ابراهیم به ایفای نقش می‌پردازد و نقش همسر او با نام مونس را ثریا قاسمی ایفا می‌کند. این دو شخصیت چهار پسر دارند که نقش این چهار نفر را علی اوسیوند (در نقش ناصر)، میر طاهر مظلومی(منصور)، مجید صالحی(مسعود) و مهدی سلوکی(سعید) ایفا می‌کنند و تنها دختر خانواده با نام ماهان، لعیا زنگنه است و نقش همسر او و داماد خانواده را آتیلا پسیانی ایفا می‌کند.

*قهرمان های متفاوت

از ویژگی‌های «آرام می‌ گیریم» نبودن قهرمان واحد است. در داستان این سریال شخصیت های متعدد و متنوعی وجود دارند که هر یک در جایگاه خود دغدغه های خاص خود را داشته و به نوعی قهرمان هستند بنابراین هر یک از مخاطبان با سلایق مختلف می توانند با یکی از شخصیت های این سریال همذات پنداری کنند.

*آرام می گیریم شاید مخاطب پسند باشد

تهیه کننده این سریال با پیش‌بینی موفقیت این مجموعه نمایشی در جلب نظر مخاطبان بیان کرده است: ارزیابی‌ام این است که آرام می‌گیریم، می‌تواند در جلب نگاه و نظر مخاطبان سیما موفق باشد، چرا که داستانی پرتعلیق، پرشخصیت و پرکشش دارد و بازیگران متعدد و شاخصی هم در آن حضور یافته‌اند. لذا امید به موفقیت مجموعه دارم و امیدوارم که مخاطبان هم این اثر را دوست داشته باشند و ببینند.

*گریزی به مسأله مهم امنیت

این سریال در کنار طرح مسائل خانوادگی، اجتماعی و اهمیت سبک زندگی ایرانی –  اسلامی به مساله مقاومت و امنیت ملی نیز خواهد پرداخت، مقابله با تهاجم فرهنگی از رسالت های مهم رسانه به ویژه در حوزه فیلم و سریال است. موضوعی که ما امروز با آن دست و پنجه نرم می کنیم موضوع تهاجم فرهنگی دشمن برای تغییر سبک زندگی ملت ایران است. از رسالت های مهم رسانه در کشور ما تثبیت و تعمیق سبک زندگی

ایرانی _ اسلامی و حفاظت از مرزهای فرهنگی ملت ایران است که امید می رود این مجموعه تلویزیونی به این مهم دست یابد و به شکل اثرگذاری بتواند وجوه فرهنگی ملت ایران را تبیین کند.

لزوم حمایت از چنین آثاری بر کسی پوشیده نیست در زمانه ای که بودجه صدا و سیما محدود است باید فکری کرد و کمر همت را بست و رسانه ملی را در پوشش دادن به این برنامه ها حمایت کرده و آنتن شبکه های ملی را با ساخت چنین سریال های جذاب و نمایشی پر نمایند و بهترین شیوه این است که به صورت مشارکتی رسانه ملی را حمایت کنند.

عباس زارعی از طلاب حوزه علمیه قم

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha