پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
فضای مجازی"رهبری"

کارشناس مسایل فرهنگی و اجتماعی با اشاره به تهدیدها و فرصت های فضای مجازی، گفت: دشمن تغییر باور های اعتقادی را از طریق فضای مجازی در دستور کار دارد، از این رو نیاز به جهاد و مجاهد فی سبیل الله در این عرصه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام محمد مهدی رضایی نیک رفتار کارشناس مسایل فرهنگی و اجتماعی، شب گذشته در نشست بررسی تهدیدها و فرصت های فضای مجازی،  در مدرسه علمیه رسول اکرم(ص) شهر مریانج با اشاره به تهدید های فضای مجازی بیان داشت: یکی از بزرگترین تهدید های فضای مجازی و شبکه های اجتماعی اتلاف وقت ارزشمند مخاطبین است.

وی در ادامه با اشاره به اهداف گردانندگان شبکه های مجازی، تصریح کرد: گردانندگان شبکه های مجازی سعی دارند اهداف پشت پرده خود  را در ذهن مخاطب  نهادینه کنند.

کارشناس مسایل فرهنگی و اجتماعی با اشاره به کلام رهبر معظم انقلاب در این باره خاطر نشان کرد: اگر نیروهای مومن و انقلابی از عرصه جنگ نرم و فضای مجازی خارج شوند، قطعا ضربه خواهیم خورد. در این زمینه نیاز به سواد رسانه است و این یعنی نحوه استفاده و مراقبت هوشمندانه در رابطه با استفاده از مطالب، چه مطلبی مناسب است و چه مطلبی مضر.

حجت الاسلام رضایی نیک رفتار با اشاره به جهاد در جنگ نرم ابراز داشت: دشمن تغییر باور های اعتقادی را از طریق فضای مجازی در دستور کار دارد، از این رو  نیاز به جهاد و مجاهد فی سبیل الله در این عرصه است.

وی در ادامه با اشاره با نحوه مبارزه با دشمن در جنگ نرم افزود: در این زمینه نیاز به آگاهی تخصصی از ترفند ها، شگرد ها، روش ها و راه های اثر گذاری در این فضا است.

کارشناس مسایل فرهنگی و اجتماعی با اشاره به مهارت یابی مواجهه با شبهات در فضای مجازی گفت: طلاب باید با توانمندی لازم پاسخگوی مخاطبین شبکه های اجتماعی باشند.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha