شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سیدرضا حسینی مازندرانی

حوزه/ تولیت مدرسه علمیه امام حسین(ع) شهر ری، گفت: طلاب و روحانیون باید با تأسی و الگوگرفتن از شیخ مفیدها، شیخ طوسی ها و سایر بزرگان دین، راهنمای مردم در پیمودن مسیر دیانت و صراط مستقیم باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در تهران، حجت الاسلام و المسلمین سیدرضا حسینی مازندرانی، پیش از ظهر امروز (چهارشنبه 29دیماه95) در درس اخلاق هفتگی خود در مسجد حوزه علمیه امام حسین(ع) شهر ری که با حضور طلاب و اساتید برگزار شد، با بیان این که برخی از علما با شرکت در درس اخلاق شاگردان خود، از درس آنان استفاده می کردند، اظهار داشت: این موضوع، پرهیزگاری و خضوع و خشوع بزرگان را نشان می دهد.

وی با تصریح بر این مطلب که انسان ها برخلاف مکتب مادی لیبرالیسم، آزاد نیستند، گفت: اسلام معتقد به پاسخگویی مردم در برابر پروردگار است و دو فرشته مدام اعمال ما را می نویسند.

تولیت مدرسه علمیه امام حسین(ع) شهر ری، در ادامه سخنان خود با بیان این که انسان ها طبق دستور دین، پیش از سن تکلیف در انجام امور، مختار هستند، اما با شروع تکلیف، باید واجبات را انجام و محرمات را ترک کنند، تأکید کرد: اقدام و عمل انقلابی طبق دستور رهبر معظم انقلاب و ولی فقیه از جمله این واجبات است.

وی ادامه داد: خداوند ناظر و مشرف بر اعمال ما بوده و بنابر کلام امام معصوم(ع)، خوش به حال کسی که خدا را شناخت و خود را در محضر پروردگار می داند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی مازندرانی، در ادامه با بیان این که یاد خدا مصونیت بخش انسان از معاصی است، به طوری که انسان مأنوس با کلام الهی، در خلوت نیز دچار گناه نمی شود، خاطرنشان کرد: امام صادق(ع) در این ارتباط می فرمایند  "کسی که بگوید کسی متوجه گناه من در خلوت نمی شود، کافر شده است زیرا خداوند همه جا حضور دارد".

این استاد حوزه در بخش پایانی سخنان خود با بیان این که برخی مردم و جوانان در انجام عبادات و مستحبات و راز و نیاز با خداوند، موفق تر هستند، اظهار داشت: پیامبر اسلام (ص) در این زمینه فرمودند "تشنگان از نوشیدن آب، سیراب می شوند، ولی من از عبادت پروردگار، سیر نخواهم شد".

حجت الاسلام و المسلمین حسینی مازندرانی، با تأکید بر این که روحانیون و طلاب باید اهل تدبر، حفظ زبان از گناهان، خوش رویی، تقدم در انجام عبادات، نظم در امور و حامی ولی فقیه،  آیت الله العظمی خامنه ای باشند، گفت: طلاب و روحانیون باید با تأسی و الگوگرفتن از شیخ مفیدها، شیخ طوسی ها و سایر بزرگان دین، راهنمای مردم در پیمودن مسیر دیانت و صراط مستقیم باشند.

۳۱۳/۲۹

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha