چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
آیت الله موسوی اصفهانی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه همدان گفت: آموزش قبل از ازدواج یکی از ضرورت هاست، چرا که همسران باید با کیفیت همسرداری و راهکارهای زندگی آشنا شوند تا زندگی موفقی را تشکیل دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی، امروز در همایش "پیوندهای آسمانی" در مرکز فرهنگی حضرت ولی عصر(عج) همدان، گفت:  بالا رفتن سن ازدواج در جامعه یکی از آسیب های اجتماعی است.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: آموزش قبل از ازدواج یکی از ضرورت هاست، چرا که همسران باید با کیفیت همسرداری و راهکارهای زندگی آشنا شوند تا زندگی موفقی را تشکیل دهند.

مدیر حوزه علمیه همدان با اشاره به اهمیت معنویت در زندگی، تاکید کرد: طلاب باید چراغ زندگی خود را با معنویت روشن نگه دارند، البته عده ای از افراد جامعه با مادیات خانواده خود را دل خوش می کنند، ولی طلاب باید با تمسک به زندگی اهل بیت(ع) زندگی خود را بر پایه معنویت قرار دهند.

آیت الله موسوی اصفهانی ادامه داد: پیدا کردن کردن ارتباط عاطفی و شناخت حساسیت های طرفین البته حساسیت های مشروع و احترام به سلیقه های یکدیگر سبب ایجاد محبت در زندگی می شود.

وی در ادامه با اشاره به توصیه امام راحل به یک زوج جوان، ابراز داشت: توصیه رهبر کبیر انقلاب به زوج جوانی این بود که بروید و با هم رفیق باشید، با هم صمیمی باشید، از یکدیگر بهانه نگیرید.

مدیر حوزه علمیه همدان با اشاره به آیه 159 سوره آل عمران تصریح کرد: خداوند متعال در قرآن در رابطه با نرم خویی می فرماید "پس به رحمت الهى با آنان نرمخو شدى و اگر تندخو و سخت دل بودى قطعا از پيرامون تو پراكنده مى ‏شدند"، که این رفتار مناسب رمز زندگی دینی موفق است.

آیت الله موسوی اصفهانی در ادامه با اشاره به اهمیت اخلاق نیکو، افزود: پدری در خانواده ای اگر تمام امکانات را به نحو احسن فراهم کند، اما با خانواده خود خوش رفتار نباشد، حتی فرزندانش از او دور می شوند.

مدیر حوزه علمیه همدان در پایان گفت: یادگیری سیاست اداره زندگی از امور با اهمیت مخصوصا برای طلاب است؛ زیرا طلاب الگوهای جامعه هستند و توصیه من به طلاب این است که سعی کنند قبل از ازدواج ملبس به لباس مقدس روحانیت شوند.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha