شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
جلسه خواهران

حوزه/ اغلب تحقیقات حال حاضر کتابخانه ای است، در حالی که ما نیازمند تحقیقات میدانی هستیم تا بتوانیم مبتنی برآنها مشکلات جامعه را حل کنیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، مرکز تخصصی فقه و اصول النفیسه اصفهان، پیش از ظهر امروز به منظور آشنایی بیشتر طلاب با تحقیقات میدانی از 44 نفر از پژوهشگران در زمینه «تاثیر شبکه های اجتماعی بر دینداری دانش آموزان مقطع دبیرستان» در جلسه ای با حضور طلاب و کادر دعوت به عمل آورد تا یافته های خود را در اختیار مخاطبان قرار دهند.

نجمه حسن پور، نماینده پژوهشگران، در این جلسه با اشاره به  روایت پیامبر (صلی الله علیه و آله ) که فرمودند:« هرگاه مؤمن بمیرد و یک برگه که روی آن علمی نوشته شده باشد از خود برجای بگذارد روز قیامت، آن برگه میان فرد و آتش می شود» اظهار کرد: نوشتن تحقیقات میدانی کار سختی است  که عمده سختی آن آشنا نبودن طلاب  با روال نگارش آن است

وی ادامه داد: اغلب تحقیقات حال حاضر کتابخانه ای است، اما اگر بدانیم تحقیقی که ما می نویسیم می تواند گره ای از کار خلق  و مشکلات جامعه  برطرف کند سختی ان را تحمل کرده و متوجه ارزش آن می شویم.

حسن پور افزود: انتخاب درست جامعه آماری، درنظر گرفتن تمایل مخاطبین به همکاری، کاربردی بودن نتایج تحقیقات و قابل ارائه به ارگان ها و مراکز مرتبط از نکات قابل توجهی است که باید قبل انتخاب موضوع تحقیق میدانی مد نظر قرار داد تا نتایج بدست آمده  ارزشمند باشد.

وی، آشنایی با فضای دبیرستان ها و ارتباط چهره به چهره با محصلین و تطبیق نتایج بدست آمده با مشاهدات عینی را از محاسن  تحقیق میدانی دانست و در پایان به  طلاب علاقه  مند توصیه کرد: با توجه عدم همکاری برخی ارگان ها با محقق، طلبه محقق نباید دلسرد شود زیرا هیچ موفقیتی بدون سختی میسر نمی گردد و اگر آن، راه حلی برای آسیب های اجتماعی ارائه کند و لو با مشقت و سختی، ارزش پرداختن به آن را دارد.

برپایه این گزارش، این نشست با تقدیر و تجلیل از پژوهشگران و برگزیدگان جشنواره علامه حلی و بانوی کرامت و فعالان پژوهشی، پایان یافت.

۳۱۳/۳۸

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha