پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ سومین همایش انجمن ارتباطات و تبلیغ حوزه در دارالقرآن علامه طباطبایی / آیت الله گرامی

حوزه/ در حال حاضر همه از تبلیغات سوء دشمن می نالند؛ برخی بیان می کنند که بیش از ۸۰ مرکز تبلیغی و رادیویی تلویزیونی علیه انقلاب اسلامی ایران فعالیت می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله گرامی امشب در سومین نشست انجمن ارتباطات و تبلیغ حوزه  که در دارالقرآن علامه طباطبائی قم برگزار شد، با ذکر این مطلب که سوره یس قلب قرآن است گفت: علامه طباطبایی فرمود، سر و راز این مطلب آن است که در پایان این سوره از ملکوت سخن به میان آمده است و ملکوت نیز قدرت باطن عالم است که بر ظاهر اشراف دارد.

استاد حوزه بیان کرد: این معنی به نظر قدری مبهم است؛ زیرا ملکوت در جای جای دیگر قرآن نیز بیان شده است؛ تصور بر این است که راز این مساله آن است که از مهمترین مساله رسالت که همان تبلیغ است سخن به میان آورده است.

وی گفت: تبلیغ هدف و اساس کار انبیای الهی بوده است و به همین خاطر سوره یس به عنوان قلب قرآن نام گرفت؛ آیات تبلیغ متفاوت است و شرایطی برای تبلیغ و مبلغین بیان شده است.

آیت الله گرامی تصریح کرد: تبلیغ همچون اشیای دیگر 4 علت مادی، صوری، غائی و فاعلی است؛ علت مادی، محتوای مطلب است و صورت آن نیز صورت موثر است؛ باید تبلیغ به شکلی انجام شود که تاثیرگذار باشد.

استاد حوزه بیان کرد: علت مادی و صوری شامل بیان مطالب است؛ علت غائی، شامل همان دلهای آماده است، زیرا هرجایی نمی توان تبلیغ را با یک شیوه انجام داد.

وی گفت: علت فاعلی نیز شخص مبلغ است که باید جهات مختلفی را رعایت کند؛ قرآن کریم روی خشیت از خداوند تاکید دارد؛ در حال حاضر همه از تبلیغات سوء دشمن می نالند؛ برخی بیان می کنند که بیش از 80 مرکز تبلیغی و رادیویی تلویزیونی علیه انقلاب ایران فعالیت می کنند.

آیت الله گرامی تصریح کرد: دشمنان دارای عوامل زیادی هستند و البته ما نیز در این زمینه فعالیت داریم؛ اگر مشکلی وجود دارد باید این عناصر چهارگانه مطالعه شود و ببینیم که مشکل کار از کجاست.

استاد حوزه بیان کرد: امروز دشمن با فضای مجازی در داخل خانه ها نفوذ کرده است؛ اگر در نماز جمعه ها دقت شود که مقایسه تعداد جوانان با سالمندان چیست مشخص می شود که چقدر از جوانان ما در نماز جمعه حضور می یابند.

وی گفت: اخلاص مهمترین مساله در علت فاعلی است؛ عوام الناس به کرات بیان کردند که از فلان شخص مبلغ دعوت کردیم که به تبلیغ بیایند، ولی او برای آنها شرط گذاشته است؛ بزرگان ما این چنین عمل نمی کردند.

آیت الله گرامی تصریح کرد: شیخ مرتضی تهرانی از شخصیت هایی بود که مردم تا سالها پس از وفات ایشان را تکریم می کردند؛ مردم ایشان را که دارای کهولت بود به دوش می کشیدند تا از تبلیغ برای طلاب سخن بگوید.

استاد حوزه با اشاره به اخلاص خاص بزرگان و علما بیان کرد: امروز نیز مبلغانی در میان اهل علم حضور دارند که برای حل مشکلات مردم، شب و روز نمی شناسند و از هر راهی برای ارتباط با مردم و تبلیغ استفاده می کنند.

وی گفت: خادم منزل مرحوم آیت الله نائینی همانگونه که به این مرجع خدمت می کرد به دو شاگرد ایشان نیز خدمت می کرد؛ این مساله روش اهل بیت(ع) بود که از مبلغان حمایت می کردند.

آیت الله گرامی گفت: ائمه (ع)ما همیشه نسبت به پرورش مبلغان فعال و کوشا بودند و با مشی خود نسبت به نوع و شکل تبلیغ و مبلغان نحوه کار تبلیغی را به ما آموزش دادند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • میرفندرسکی IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۳۰
    0 0
    چرا حضور علما و مراجع در نماز جمعه کم رنگ است. لطف این رنگ را پیگیری کنید نگ بر رنگ
  • محمود IR ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۳۰
    0 0
    علت اينكه جوانان در نمازجمعه هاي مرحوم هاشمي رفسنجاني شركت دا شتند و در ساير نمازجمعه ها شركت ندارند چيست ؟؟؟ ايا وقت ان نرسيده كه مسولان و ايمه جمعه گاهي از افراطي گري و سخنان نسنجيده دست بردارند و بيشتر به جوانان بپردازند جواني كه نيازهايش در خطبه هاي نماز جمعه مطرح و پيگيري نگردد از نماز منصرف ميشود