شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ همایش ستارگان محراب «بزرگداشت آیت الله اسدالله ربانی(ره)»

حوزه/ در بیست و سومین نشست از سلسله نشست های «ستارگان محراب» ویژه گرامیداشت مفاخر ائمه جماعات استان تهران، نکوداشت آیت الله اسدالله ربانی(ره)، در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) تهران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، نکوداشت آیت الله اسدالله ربانی(ره) در بیست و سومین نشست «ستارگان محراب» ویژه گرامیداشت مفاخر ائمه جماعات استان تهران، شب گذشته 29 دی ماه با حضور حجج اسلام والمسلمین قاضی عسکر، نماینده ولی فقیه در حج و زیارت، حاج علی اکبری، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد، دکتر متکی، معاون بین الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، علما، روحانیون و اقشار مختلف مردم،  در مسجد حضرت ابوالفضل(ع)  تهران برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، حجت الاسلام میر شاه ولد، مدیر ناحیه شهید مطهری مرکز رسیدگی به امور مساجد گفت: مرکز رسیدگی به امور مساجد بزرگداشت مفاخر علمای شیعه درسنگر محراب وستارگان محراب پر فروغ که در مساجد تلاش کرده اند را به عنوان یک وظیفه و تکلیف انتخاب کرده است.

 وی با اشاره به اهداف این برگزاری این برنامه، افزود: این مراسم گرامیداشت از مقام کسانی است که در هدایتگری امت و پیوند روح و جان انسان ها با معبود و خالق هستی تلاش کرده  و همت کردند تا مشعل هدایت و پرچم سعادت برافراشته نگاه داشته  شود.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز به عنوان سخنران اصلی این مراسم با اشاره به جایگاه علما، به تبییتن ابعاد شخصیتی آیت الله ربانی پرداخت و تسلط در خطابه، تالیف کتب، تربیت مردم، تبلیغ دین درداخل و خارج کشور، حضور در جبهه ها و افتخار ابوشهیدی را از جمله ویژگی های ایشان برشمرد و افزود: اهتمام به امور دینی، پایه گذاری مسجد حضرت ابوالفضل(ع) و 16 سال خدمت به مردم در خانه خدا از دیگر ویژگی های آیت الله ربانی(ره) بوده است.

برپایه این گزارش، رونمایی  از یادمان مرحوم آیت الله ربانی(ره) از دیگر برنامه های این مراسم بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha