جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله العظمی مکارم

حوزه/ وزارت ارشاد باید اعتبار بیشتری به حوزه های علمیه و پژوهشگاه های آن داشته باشد و باید از ظرفیت حوزه های استفاده کرده و با قاطعیت برنامه های خود را پیش ببرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حضرت  آیت الله مکارم شیرازی پیش از ظهر امروز در دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد گفتند: نظام ما جمهوری اسلامی است و اسلامیت حرف اول را می زند و نباید مسائل غیر دینی  حاکم باشد.

وی افزود: غربی ها نظام دینی ندارند و فرهنگ آنها، فرهنگی غیر دینی و لیبرالی است؛ اما کشور ما نیازمند مباحث دینی و اسلامی است و وظیفه وزارت ارشاد نسبت به دیگر وزارتخانه ها سنگین تر است.

این مرجع تقلید بیان کردند: مسائل مربوط به کتب، فضای مجازی و برنامه های مرتبط با فعالیت های مساجد جزو مسئولیت های سنگین وزارت راشاد است که باید به خوبی از عهده آنها برآمد.

ایشان گفتند: وزارت ارشاد مانند سوپر مارکتی نیست که همه خوراکی ها در آن باشد، باید با ادبیاتی دوستانه، ورود به حریم را حفظ کنیم، باید از صیانت از ارزش ها و حدود الهی قاطع باشیم.

ایشان با بیان اینکه فیلم ها، نقش موثری در زندگی مردم دارند بیان داشتند: این فیلم ها ممکن است ، محرک طلاق، رفاه زدگی و یا حتی زندگی خوب باشند، زیرا هر فیلم اثر خود را دارد.

معظم له با اشاره به اهمیت نظارت بر فیلم ها گفتند: در فیلم هایی مانند معمای شاه، نباید به خاطر نشان دادن فساد جنسی همه چیز را نشان داد و یا جلوه های زنان تا این حد باشد و یا از موسیقی های آنچنانی استفاده کرد می توان با نظارتی بهتر مشکلات را برطرف کرد، مانند اینکه چهره معصومین(ع) با هاله ای از نور نشان داده می شود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: نظارت روی کتب نیز حساس است؛ زیرا کتابی ممکن است باعث گمراهی و یا هدایت شود. در زمان طاغوت کتبی بود که در آن بیان شده بود که منشاء مذهب جهل و یا ترس بشر است؛ چون آنها با رویکردی دانشگاهی غربی به آن نگاه کرده بودند.

ایشان فضای مجازی را مشکلی بزرگ برای جوانان دانستند و گفتند: برخی افراد می گویند فساد فضای مجازی حدود 10 درصد است، اما مشکل فراتر از این حرفها است، فضایی هایی از اینستاگرام و تلگرام فاسد است و نباید مردم از این طریق گمراه شوند.

ایشان بر لزوم پالایش شبکه مجازی و راه اندازی شبکه ملی تاکید کردند و گفتند: متاسفانه هنوز عزم جدی در این زمینه دیده نشده است، باید جلوی مفاسد سیاسی، اقتصادی و دینی و اخلاقی به این فضا از بین رود. باید با ایجاد کارگروهی راهکارهای این عرصه بررسی شود.

ایشان با اشاره به سنگین بودن کار وزارت ارشاد بر لزوم سرمایه گذاری دولت در این وزارتخانه تاکید کردند و گفتند: وزارت ارشاد باید اعتبار بیشتری به حوزه های علمیه و پژوهشگاه های آن داشته باشد و باید از ظرفیت حوزه های استفاده کرده و با قاطعیت برنامه های خود را پیش ببرد.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha