پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
صالحی امیری

حوزه/ دکتر صالحی امیری با بیان این که سیاست نظام برقراری حج است گفت: اگر عربستانی ها شروط ما را پذیرفتند، اعزام حج صورت می گیرد؛ والا تابع نظرات بزرگان خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، دکتر صالحی امیری امروز در دیدار با حضرت آیت الله مکارم شیرازی، اظهار داشت: ریشه ها و باورهای دینی ما به مبانی دینی باز می گردد که پرچمدار آن مراجع تقلید هستند.

وی افزود: زمانی که تصدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به بنده پیشنهاد شد، بر دو موضوع «ایجاد ثبات و آرامش در وزارت» و «پرهیز از مناقشات؛ علی الخصوص سیاسی» تأکید کردم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این مطلب که انقلاب و دین، هویت ماست، ابراز داشت: امروز در عرصه های گوناگون از جمله مباحث قرآنی دچار تفرق بوده و با وجود اعتبار دویست میلیاردی، نتوانستیم ساماندهی و جذب مناسبی در این راستا داشته باشیم؛ اما در جلسه ای با سازمان استخدامی به این نتیجه رسیدیم که حوزه قرآنی به سراسر کشور، منتقل و راه اندازی گردد.

دکتر صالحی امیری با اشاره به پالایش های صورت گرفته در جشنواره فیلم فجر، خاطرنشان ساخت: امسال جوانان ارزشی و انقلابی فیلم های مناسبی را به جشنواره فیلم فجر ارائه داده که ما نیز از آنها حمایت کردیم تا رنگ و بوی انقلابی در این جشنواره باقی بماند.

وی یادآور شد: در این راستا 10 فیلم با موضوعات فمینیستی و نامناسب از جشنواره کنار گذاشته شدند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: این دوران از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کم مسئله ترین دوران مطبوعات بوده و دلیل آن نیز نظم، نظارت و پالایش صحیح بوده و خوشبختانه نمایندگانی از دادستانی، حوزه علمیه و سایر دستگاه ها در این عرصه فعال هستند.

دکتر صالحی امیری با اشاره به دعوت وزیر حج عربستان از ایران برای حج امسال و با بیان این که سیاست نظام برقراری حج است  گفت: پس از این دعوت، 56 نفر به نمایندگی از ایران به این کشور سفر کرده و هفت شرط را برای عربستانی ها بیان می کنیم که محور همه آنها حفظ کرامت، امنیت، حقوق شهدای منا و سیاست های مقام معظم رهبری است که اگر عربستانی ها این شروط را پذیرفتند، اعزام حج صورت می گیرد؛ والا تابع نظرات بزرگان خواهیم بود.

وی با ذکر این مطلب که 160 هزار کانال فساد فضای مجازی توسط کمیته منتخب دولت پالایش شده است، اظهار داشت: در این کمیته مصوب شد که کانال های بالای 5 هزار عضو دریافت مجوز داشته باشند تا بتوان فعالیت ها را رصد کرد؛ همچنین همچنین سیم کارت های بدون هویت نیز مسدود خواهند شد؛ زیرا فسادهای زیادی از این طریق صورت گرفته است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این مطلب که قرآن و مساجد از اولویت های این دوره وزارت است، ابراز داشت: رویکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، صیانت از آرمان های اسلام و انقلاب و محدود نمودن آسیب های فضای مجازی است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha