جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
لغزش های ابن تیمیه در حق رسول خدا(ص) و اهل بیت(ع)»

حوزه /کتاب «لغزش‌های ابن تیمیه در حق رسول خدا(ص) و اهل بیت(علیهم السلام)» به تازگی از سوی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی منتشر و روانه بازار نشر شده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» ،کتاب حاضر برخی از لغزش ها و خطاهای پایه گذار این افکار، یعنی ابن تیمیه را برشمرده و به بررسی و تبیین نظرات عالمان اسلامی در طول تاریخ می پردازد

در روزگار معاصر، دنیای اسلام دچار فتنه های بزرگ است. کیست که نداند آنچه امروز گروه هایی مانند القاعده و داعش و جبهه النصره در سوریه، عراق، یمن و افغانستان انجام می دهند، معلول تفکر تکفیری محمد بن عبدالوهاب و ابن تیمیه است.کتاب حاضر برخی از لغزش ها و خطاهای پایه گذار این افکار، یعنی ابن تیمیه را برشمرده و به بررسی و تبیین نظرات عالمان اسلامی در طول تاریخ می پردازد.

در بخش پیش گفتار این اثر، به موضوعاتی همچون سخن پیروان ابن تیمیه که با او مخالفتی نداشته اند و سخن کسانی که گاه او را ستوده و گاه نکوهیده اند، پرداخته شده است.

«چگونه بر پیامبر خدا(ص) اندوهگین نباشیم؟»، «شماری از لغزش های زشت ابن تیمیه در حق رسول خدا(ص) و حضرت فاطمه(س)»، «ابوبکر، ابن تیمیه و نادیده انگاری ویژگی‌های امام علی(ع)»، «کردار و تبرک جستن مسلمانان»، «تفسیر پیشوایان مسلمان از آیه سوم سوره یوسف(ع)»، «اسلام قرین رسول خدا(ص)»، «آیا کسی به جز رسول خدا(ص) در غار حرا عبادت کرده است؟» و.... از دیگر موضوعاتی است که در این کتاب آمده است.

در  پایان کتاب «لغزش های ابن تیمیه در حق رسول خدا(ص) و اهل بیت(علیهم السلام)»  برخی از مسائلی که ابن تیمیه ادعا کرده امت اسلامی بر سر آن ها اتفاق نظر دارند، بیان شده است.

این کتاب توسط محمد السید صبیح نوشته شده و محمد تقدمی صابری کار ترجمه و تلخیص آن را بر عهده داشته است. همچنین حمیدرضا شیخی، دکتر امیر سلمانی رحیمی و دکتر مجتبی مجرد ویراستاری این اثر را انجام داده اند.

کتاب حاضر در شمارگان یک هزار نسخه و قطع وزیری تهیه و تنظیم شده است. امید است خوانندگان با مطالعه این اثر به انحرافات وهابیت پی ببرند و خداوند متعال، در پرتو بصیرت و بیداری مسلمانان، شر  این گونه فتنه ها را بر طرف کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha