سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید مرتضی اصفهانی، امام جمعه شهرستان قاین استان خراسان جنوبی

حوزه/ امام جمعه قاین ضمن اشاره به نقش اختلاس در تضعیف اعتماد عمومی جامعه، گفت: اختلاس و حقوق های نجومی؛ ویروسی است که اگر جلوی آن گرفته نشود در جامعه فراگیر می شود.

حجت الاسلام سید مرتضی اصفهانی در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، با اشاره به بحث سبک زندگی اسلامی و ضرورت وجود آن در جامعه، اظهار کرد: متاسفانه در جامعه فعلی این موضوع مهم به فراموشی سپرده شده و کمتر به آن توجه می شود.

وی با اشاره به این که سبک زندگی امروزی خانواده ها متاسفانه آسیب های زیادی را به دنبال دارد، افزود: محبت و مهربانی نیز در زندگی های افراد بسیار کم رنگ و سبب دوری افراد خانواده از یکدیگر شده است.

امام جمعه قاین ضمن انتقاد از اینکه سبک زندگی به دانش آموزان صحیح و درست در مدارس بیان نمی شود، خاطرنشان کرد: این مسئله یک ضعف عمده بوده و باید مسئولان و دست اندرکاران آموزش و پرورش بر روی آن توجه ویژه داشته باشند.

حجت الاسلام اصفهانی با اشاره به این موضوع که یکی از اسلوب سبک زندگی اسلامی آن است که انسان روزی حلال به دست آورد و خود و خانواده اش از آن استفاده کنند، یادآور شد: حوزه های علمیه، سبک زندگی شان مبتنی بر این موضوع مهم بوده و می توانند به عنوان بهترین و موثرترین الگوی فرهنگ سازی سبک زندگی اسلامی، نقش آفرینی نمایند.

وی با تاکید بر این که مردم باید از حوزه های علمیه و طلاب و روحانیت در این خصوص، الگو بگیرند، متذکر شد: طلاب و روحانیون چنانچه سبک زندگی اسلامی شان را برای دیگران نقد کنند، بسیار می توانند موفق تر عمل نمایند.

امام جمعه قاین با بیان این که بدست آوردن روزی حلال به افراد،عزت ، آبرو و احترام ویژه در جامعه می بخشد، عنوان کرد: بدون شک، سبک زندگی اسلامی سبب می شود که خداوند برکت روز افزونی به بندگان مومنش ببخشد، تا آنان بتوانند با کمترین درآمد، بهترین زندگی را داشته باشند.

حجت الاسلام اصفهانی با در ادامه  اختلاس و حقوق های نجومی را آسیب بزرگ و تهدید کننده سبک زندگی عنوان کرد و اذعان داشت: در حقیقت، اختلاس و حقوق های نجومی همچون ویروسی در جامعه هستند که چنانچه جلوی آن گرفته نشود فراگیر خواهد شد.

حجت الاسلام اصفهانی با تاکید بر این که باید قوه قضائیه و دولت به پیامدهای حرام خواری و دریافت حقوق های نجومی در جامعه توجه داشته باشند، گفت: دولت و قوه قضائیه باید در این خصوص ورود پیدا کرده و برخورد جدی و عادلانه با متخلفان داشته باشند.

وی با اشاره به این که، اختلاس باعث بدبینی مردم به دولت و همه اقشار زحمتکش جامعه می شوند، اظهار داشت: اگر در میان اهل علم و بدنه دولت نیز اختلاس صورت بگیرد، مردم به حکومت نیز بدبین خواهند شد.

امام جمعه قاین با بیان این که برخی افراد با گرفتن حقوق های نجومی، دزدی شان از بیت المال را توجیه می کنند، بیان کرد: آنچه مسلم است آن که اگر با این گونه افراد مقابله جدی صورت نگیرد،عواقب غیرقابل جبرانی در انتظار آحاد جامعه است.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha