جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
محسن یوسف وند

حوزه/ معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان لرستان از گردهمایی بیش از ۷۶۰ نفر از مبلغان، ائمه جماعات و مربیان پرورشی مدارس این استان در اسفند ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از لرستان، محسن یوسفوند، عصر امروز در جلسه بررسی راهکارهای ارتقاء فرهنگ نماز در بین دانش آموزان که با حضور مدیران و معاونان حوزه های علمیه برادران و خواهران لرستان برگزار شد، با بیان اینکه از رسالت های عظیم آموزش و پرورش ارتقاء باورهای اعتقادی و دینی در بین دانش آموزان است، گفت: در این راستا  علاوه بر استفاده از ظرفیت های درون سازمانی از توان و ظرفیت تبلیغی حوزه های علمیه، ستاد اقامه نماز، سازمان تبلیغات اسلامی، صدا و سیما و نهادهای فرهنگی نیز در جهت تعمیق و گسترش آموزه های اعتقادی بخصوص نهادینه کردن فرهنگ نماز در بین دانش آموزان بهره خواهیم گرفت.

وی با بیان اینکه روحانیون و مبلغان مدارس امین با حضور مستمر خود در مدارس به عنوان مشاور دینی و فرهنگی، در بین دانش آموزان حضور دارند، تصریح کرد: قطعا حضور بیشتر روحانیون و مبلغان در مدارس می تواند آموزش و پرورش را در نهادینه کردن فرهنگ دینی در بین جامعه هدف کمک نماید.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان لرستان از طرح توانمند سازی مبلغان،  مربیان و فرهنگیان مشاور در مدارس این استان خبر داد و خاطر نشان کرد: توانمند سازی آموزشی و انسجام بخشی محتوای تبلیغی در قالب کارگاه های آموزشی برای مبلغان و مربیان از جمله برنامه های این سازمان در راستای ارتقاء باورهای اعتقادی در بین دانش آموزان است.

یوسفوند در ادامه از گردهمایی بیش از ۷۶۰ نفر از مبلغان، ائمه جماعات و مربیان پرورشی مدارس استان در نیمه دوم اسفند ماه امسال در خرم آباد خبر داد و تفزود: این برنامه در راستای کیفیت بخشی به تبلیغ مبلغان برای هدفمند ساختن برنامه های اعتقادی بخصوص بحث اقامه نماز در مدارس اجرا می شود.

وی از تصویب بحث تجهیز نمازخانه های برخی مدارس استان خبر داد و گفت: برای تجهیز نمازخانه های مدارس تهیه بیش از ۸ هزار متر مربع فرش پیش بینی شده است.

معاون فرهنگی پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان لرستان در پایان همچنین از پیگیری یکی از مصوبات جلسات اقامه نماز مبنی بر قول مساعد استاندار برای احداث و تجهیز ۱۰۰ باب نمازخانه در مدارس استان خبر داد و ابراز داشت: در تلاش خواهیم بود با ارتقاء کمی و کیفی و ساخت نمازخانه های مدارس شاهد ارتقاء فرهنگ اقامه نماز در بین دانش آموزان باشیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha