جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بانک نروژ

حوزه/ بانک استوربرند یکی از بزرگترین بانک‌های نروژ، به منظور جذب مشتریان مسلمان، طرح وام بدون سود ارائه داده و قصد دارد بانکداری اسلامی را تجربه کند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از bizpacreview، یک بانک نروژی با ارائه طرح وام بدون بهره برای مسلمانان، بانکداری اسلامی و حلال را تجربه می‌کند.

بانک استوربرند، یکی از بزرگترین بانک‌های نروژ به منظور جذب مشتریان مسلمان، طرح وام حلال و بدون سود ارائه می‌دهد. طبق این طرح بانک به طور مشترک خانه‌ای را با مشتریان خریداری کرده و وام‌گیرندگان باید تا زمانی که صاحب نهایی خانه شوند به بانک اجاره پرداخت کنند. استوربرند همچنین اخیرا وبسایتی را در این زمینه راه‌اندازی کرده تا نظر مشتریان مسلمانان را در این باره جویا شود.

مدیریت بانک درباره این پروژه در وبسایتش نوشت: ما می‌خواستیم بفهمیم که آیا این می‌تواند راه دیگری برای ورود مردم به بازار مسکن با قیمت‌های بالا شود که هر کسی قادر به پرداخت هزینه‌های آن نیست. این وام می‌تواند برای جوانان، فارغ التحصیلان و افرادی که نمی‌توانند به خاطر ملاحظات مذهبی از وام‌های مسکن معمولی استفاده کنند بسیار مناسب باشد.

در نخستین هفته ارائه این طرح بیش از 300 نفر علاقه خود را به این وام اعلام کرده و اکنون بانک تصمیم دارد این پروژه را آغاز کند.

بیورن اریک سیتام، مدیر ارتباطات بانک در این باره به خبرنگاران گفت: استوربرند اکنون در حال ارزیابی پتانسل بازار برای چنین وامی است تا جزئیات و ویژگی‌های طرح را تعیین کند. مشاوران اقتصادی از انگلستان و مالزی نیز به ما مراجعه کرده‌اند که می‌خواهند در ایجاد چنین وامی ما را یاری کنند.

وی افزود: البته بانک بعضی واکنش‌های منفی نیز از سوی اسلام‌هراسان به خاطر «وام حلال» دریافت کرده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha