پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام  والمسلمین علیرضا باطنی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین باطنی گفت: انقلاب اسلامی ایران چون برخاسته از متن دین و خواسته های مردم بود، امروز استمرار یافته و به درخت تنومندی تبدیل شده که شاخ و برگ های آن را در منطقه و جهان مشاهده می کنیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا باطنی، پیش از ظهر امروز در نشست خبری ستاد دهه فجر که به میزبانی حوزه علمیه اصفهان برگزار شده بود، عنوان کرد: ایام الله فجر انقلاب یکی از موهبت های خدا به ملت ماست که مشمول مرور زمان نمی شود و گذشت زمان منتهی به کهنه و فراموش شدن آن نخواهد شد.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) نهال انقلاب را غرس کردند و با شجاعت و پایمردی ملت به پیروزی رسید و با خون شهیدا آبیاری شد و امروز با دست با کفایت، مقام معظم رهبری سکانداری و هدایت می شود، ابراز کرد: بر خلاف تصوری که عده ای در سال های اول پیروزی انقلاب داشتند و آن را با انقلاب اکتبر شوروی و امثالهم مقایسه و دوره آن را کوتاه و گذرا معرفی می کردند، این انقلاب چون برخاسته از متن دین و خواسته های مردم بود، امروز استمرار پیدا کرده و به درخت تنومندی تبدیل شده که شاخ و برگ های آن را در منطقه و جهان مشاهده می کنیم.

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان در رابطه با علت بقاء گروه مقاومت در صحنه های بین المللی، عنوان کرد: اگر امروز در عراق سوریه یمن بحرین و لبنان و سایر نقاط جهان چیزی به نام مقاومت شکل گرفته و در برابر ستمگری دشمنان و استکبار جهانی ایستادگی می شود، به دلیل آموزه های امام و رهنمودهای رهبری است.

وی با اشاره به این نکته که هرساله حوزه علمیه و مراکز وابسته وظیفه خود می دانند که ایام الله دهه فجر را با برنامه های متنوع و ویژه گرامی بدارند، افزود: هر روز از این دهه برنامه ای متناسب با موضوع آن تدارک دیده شده است.

حجت الاسلام والمسلمین باطنی  ادامه داد: امروز تلاش می شود تا آموزه های انقلاب به نسل امروز و فردای حوزه منتقل شود، چراکه حوزه علمیه اصفهان در جریان پیروزی انقلاب و دفاع مقدس بیش از560 شهید معادل یک پنجم جمعیت حوزه در سال های پیروزی انقلاب، تقدیم این نظام اسلامی کرده است، ابراز داشت: امروز هم حوزه در عرصه های مختلف مشغول فعالیت است و هرکجا لازم باشد حضور می یابد و انجام وظیفه می کند.

وی در پایان با تسلیت شهادت آتش نشانانی که در اثر اطفاء حریق ساختمان پلاسکو به این مقام رفیع دست یافتند، گفت: امیدواریم در ادامه شاهد چنین صحنه های دلخراشی همچون آتش سوزی و حوادث غیرمترقبه ناگوار نباشیم.

 

۳۱۳/۳۸

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha