پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دیدار تجمع علمای مسلمان لبنان با سفیر سوریه

حوزه/ شیخ حسان عبدالله گفت در بحرین هیچ کدام از نمادهای دموکراسی سوریه وجود ندارد، اما جهان چشم و گوش خود را بسته تا واقعیت های بحرین را نبیند و نشنود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، صبح امروز شورای اداری تجمع علمای مسلمان به ریاست شیخ حسان عبدالله با علی عبدالکریم علی سفیر سوریه در لبنان دیدار کردند.

شیخ حسان عبدالله رئیس تجمع علمای مسلمان لبنان در این دیدار گفت: همه باید بدانند که مساله فلسطین همواره باید به عنوان مساله اصلی امت اسلام باقی بماند به ویژه با توجه به اقدامات اخیر دشمن صهیونیستی در سرزمین های اشغالی و تلاش آنها برای تخریب خانه ها که با سکوت مرگبار عربی نیز همراه شده است.

وی افزود: علاوه بر این شاهد هستیم که شاهزاد های عربستان با افتخار در کنار خانم تسیپی لیونی وزیر امور خارجه اسرائیل می ایستند و این مایه ننگ این خاندان در تاریخ است.

شیخ عبدالله ادامه داد: لازمه حل و فصل مشکل سوریه این است که تمام طرف های درگیر بر سر میز مذاکره بنشینند و سوریه جدید را با مذاکره و گفتگو و آن گونه که مردم می خواهند بسازند.

وی در بخش دیگر از سخنان خود به تحولات بحرین اشاره کرد و گفت: مردم مظلوم بحرین چیزی جز آزادی و استقلال و مشارکت سیاسی و تعیین سرنوشت خود را نمی خواهند.

رئیس تجمع علمای مسمان گفت چگونه است که هرگاه درباره علت این همه جنگ و خونریزی در سوریه می پرسیم می گویند برای تحقق دموکراسی در این کشور است و این در حالی است که سوریه دموکراسی دارد و پارلمان و کابینه و وزیر و شهرداری و شورای استان دارد و مردم با نمایندگان خود کشور را اداره می کنند، اما در بحرین از هیچ کدام از این نمادهای دموکراسی خبری نیست و باز هم جهان گوش ها و چشمان خود را بسته تا واقعیت های بحرین مانند اعدام های ظالمانه و سلب تابعیت را نبیند و نشنود.

وی در مورد گروه های تروریستی سوریه نیز گفت این گروه ها باید به طور کامل نابود شوند و پس از آن باید گروه ها و هیئت های دینی نقش ویژه ای در اصلاح برنامه و متون درسی سوریه بر اساس اسلام صحیح ایفا کنند تا دانش آموزان سوریه بر اساس اسلام معتدل و اخلاق دینی رشد یابند و اندیشه تکفیری دیگر مجالی برای بازگشت و ظهور در سوریه نداشته باشد، زیرا خطر اندیشه تکفیری با اتمام جنگ پایان نمی یابد و باید با فکر و موعظه و حکمت آن را نابود کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha