جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بازدید نماینده مرکز خدمات حوزه از مدارس اهل سنت

حوزه/ دبیر شورای مشاوران رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه گفت: تلاش برای فراگیری علوم اسلامی و آشنایی با معارف قرآن کریم و سنت رسول گرامی اسلام(ص) تنها راه مقابله با این رفتار جاهلانه تکفیری‌ها و وهابیت است.

 به گزارش خبرگزاری حوزه از «بجنورد»، حجت الاسلام و المسلمین محمد محمودی، دبیر شورای مشاوران رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه با حضور در مدارس علمیه محمدیه روستای اشرف دره، هدایتی روستای کلاته ابریشم و حامدی روستای کلاته بهار منطقه راز و جرگلان استان خراسان شمالی، با مدیران، اساتید و طلاب این مدارس دیدار و گفتگو کرد.

دبیر شورای مشاوران رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه ضمن گرامیداشت ایام پیروزی انقلاب اسلامی، به سفرهای استانی رئیس و مسئولان مرکز خدمات اشاره کرد و افزود: در این سفرها نمایندگانی از سوی رئیس مرکز خدمات به تمام مدارس علمیه سطح استان سفر کرده و با مدیران، اساتید و طلاب این مدارس دیدار و مشکلات طلاب را بررسی می‌کنند.

وی افزود: از مهم‌ترین اهداف این سفرها می‌توان به زمینه‌سازی برای ایجاد یک حرکت علمی و فرهنگی در حوزه‌های علمیه و ارتباط نزدیک و عاطفی با طلاب مدارس علمیه و تشریح فعالیت‌های مرکز خدمات اشاره کرد.

حجت الاسلام و المسلمین محمودی با اشاره به اینکه در جهان امروز وظیفه روحانیت بیش از گذشته است، بیان کرد: دشمنان اسلام درصددند با تهاجم فرهنگی، ایمان فرزندان ما را تضعیف کنند و ما روحانیون وظیفه داریم که با این تهاجم فرهنگی مقابله کنیم.

وی به تلاش‌های دشمنان در اختلاف افکنی بین مسلمانان ابراز داشت: تکفیری‌ها با استناد به قرآن و بدون هیچ‌گونه آگاهی، دست به جنایت می‌زنند و ضربات بسیاری را به اسلام وارد کرده‌اند.

حجت الاسلام و المسلمین محمودی تصریح کرد: تلاش برای فراگیری علوم اسلامی و آشنایی با معارف قرآن کریم و سنت رسول گرامی اسلام(ص) تنها راه مقابله با این رفتار جاهلانه تکفیری‌ها و وهابیت است.

دبیر شورای مشاوران رئیس مرکز خدمات  حوزه های علمیه عنوان کرد: علمای اسلام تکفیری‌ها را طرد کرده و آنها را از اسلام نمی‌دانند، چراکه اعمال آنها چهره اسلام را در دنیا تخریب کرده است.

وی با بیان اینکه دشمنان درصدد انتشار فرهنگ فاسد در بین جوانان هستند، گفت: طلاب و روحانیون وظیفه سنگینی در گسترش فرهنگ اسلام بین جوانان و مقابله با فرهنگ وارداتی غربی‌ها دارند.

حجت الاسلام والمسلمین محمودی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های مرکز خدمات، در عرصه خدمت رسانی به طلاب و روحانیون، گفت: مرکز خدمات تمامی طلاب برادر، خواهر، شیعه، سنی، ایرانی و غیر ایرانی را تحت پوشش خود قرار می‌دهد و به نوعی پشتیبانی از مراکز حوزوی به مرکز خدمات سپرده شده است.

دبیر شورای مشاوران رئیس مرکز خدمات  حوزه های علمیه ادامه داد: خدمات مرکز از برکات خون شهدا و رهبری حکیمانه امام راحل(ره) و تدابیر امام خامنه‌ای است که ما باید قدردان این عزیزان باشیم.

دبیر شورای مشاوران رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه، به رویکرد هدفمندی مرکز خدمات اشاره کرد و افزود: فعالیت‌های مرکز خدمات هدفمند با رسالت حوزه است و طلابی که در تحصیل موفق باشند مورد حمایت بیشتری قرار می‌گیرند.

وی در ادامه گزارشی از فعالیت‌های مختلف مرکز خدمات در موضوعات بیمه تأمین اجتماعی و تکمیلی، مسکن، وام و خدمات فرهنگی ارائه کرد.

در این دیدارها نماینده رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه از اساتید و کادر این مدارس تجلیل کرد.

انتهای پیام/ ز

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha