پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام نوايي

حوزه/ معاون فرهنگی اجتماعی حوزه علمیه خراسان گفت: همه كارها را به تقلید از غرب با مهندسی آنان ساخته و پیش برده ایم، ولی نیاز امروز بشریت به مهندسی استعدادها است.

به گزارش خبرگزاري «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر نوایی در مراسم اختتامیه نشست تخصصی استعدادهای برتر اين حوزه در مدرسه علميه سلیمانیه مشهد، با بیان اينکه مهندسی اسلامی در جهان وجود ندارد، گفت: ما به تقلید از غرب تمامی کارها را با مهندسی ساخته و پیش برده ایم، ولی نیاز امروز بشریت به مهندسی انسانی است که کمیسیون هاي هفت گانه باید به این کار بپردازند.
 
مسئول مرکز نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان با اشاره به آیه 32 سوره زمر گفت: تفاوت در عالم هستی یک اصل می باشد و در بعضی از آیات اشاره شده که خداوند عالم را بر مبنای تفاوت آفریده است و این تفاوت ها در رسالت پیامبران نیز به چشم می خورد.
 
حجت الاسلام و المسلمین نوایی ابراز داشت: برخی برتری در ادراک، نفوذ، عمق به مسائل و راهبری عده ای تا رشد و تکامل دارند و اگر همه یکسان بودیم این تحقق نمی یافت.
 
وی با بیان اینکه رشد، یکی از بحث های تفاوت در عالم است، ابراز کرد: اگر انسان ها با هم تفاوت نداشته باشند، هیچ رشدی صورت نمی گیرد.
 
معاون فرهنگی اجتماعی حوزه علمیه خراسان در ادامه با اشاره به اهمیت پرداختن به بحث استعدادهای برتر گفت: برنامه مرکز نخبگان حوزه این است که در مرحله نخست استعداد برتر را شناسایی کند.
 
وی ابراز اميدواري كرد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در حکم انتصاب اعضا شورای عالی حوزه علمیه خراسان، اين حوزه شاهد ظهور صدها نظریه پرداز باشد.
 
حجت الاسلام و المسلمین نوایی به تشکیل شورای علمی و برنامه ریزی نخبگان اشاره و مهندسی استعدادها و انسانی را از وظایف شورای برنامه ریزی عنوان کرد و افزود: کار مهندسی انسانی نخبگان و استعدادهای برتر که اگر بخواهد به تحقق برسد، پشتکار و تلاش می خواهد.
 
وی با اشاره به برگزاری کمیسیون های هفتگانه تخصصی در این نشست گفت: مهندسی انسانی باید تداوم داشته باشد و کمیسیون ها در ادامه مسیر تعالی نخبگان، به قوت خود باقی خواهند ماند.
 
حجت الاسلام و المسلمین نوایی مطرح کرد: باید چنان حرکت کرد که استعدادهاي برتر را در مسیر نخبگی، بروز و رشد فعلیت یابی در برهه زمانی و برنامه ریزی جامع، به بهترین مدل مدیریت کنیم. 
 
وی بیان کرد: باید خلاقیت ها، هوش و استعداد افراد کشف شود؛ عدالت علمی اقتضا می کند برای استعدادهای برتر که سرعت بیشتری در دریافت دانش دارند راه بهتری را در نظر بگیریم.
 
مسئول مرکز نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان در پایان اظهار داشت: کمیسیون شورای برنامه ریزی و علمی که با شرکت اعضا شورا و معاونین و مسئولان برگزار و با دغدغه فعال و خوب پیگیری شد و امیدوایم نتایج کمیسیون ها به صحنه عمل تبدیل شوند.
 
 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha