جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام شهاب الدین وحیدی-دبیر جشنواره علامه حلی یزد

حوزه / دبیر سومین جشنواره استانی علامه حلی یزد یکی از اهداف برگزاری جشنواره علامه حلی در سراسر کشور را شناخت نویسندگان مستعد و به کارگیری آنها در امور مختلف برای پرورش استعدادهایشان دانست.

حجت الاسلام شهاب الدین وحیدی، دبیر سومین جشنواره استانی علامه حلی در یزد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد؛ به روند برگزاری دوره گذشته جشنواره استانی علامه حلی در استان یزد اشاره کرد و گفت: در دوره گذشته شاهد ارسال آثار فراوانی از سوی روحانیون و طلاب بودیم، اما از نظر کیفی سطح مناسبی نداشت که یکی از علل آن کپی برداری از متون مراجع بود.

وی با تأکید بر اهمیت تحقیق و پژوهش در تولید اثر جدید برای ارسال به جشنواره افزود: تحقیق و پژوهش به عنوان یک اصل در همه مجموعه ها و کارها مدنظر است و حوزه های علمیه نیز به عنوان طلایه دار هدایت و پرچم دار معرفی دین مبین اسلام، باید این مسئله را در اولویت کاری خود قرار دهد.

وی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد در سال های گذشته عنوان کرد: در سال های گذشته برای بیان ساختاری و محتوایی آثار، جلسات متعددی  در سطح استان و شهرستان یزد برگزار شد و تاثیرات خوبی هم برای ادامه کار داشت، اما از ابتدای سال تاکنون جلسه ای با این مضمون برگزار نشده است و امیدواریم در همین روزها این جلسات برگزار شود.

حجت الاسلام وحیدی یکی از اهداف برگزاری جشنواره علامه حلی در سراسر کشور را شناخت نویسندگان مستعد و به کارگیری آنها در امور مختلف برای پرورش استعدادهایشان دانست.

دبیر سومین دوره جشنواره علامه حلی یزد به اهمیت ساختار در موضوعات ارسالی به جشنواره پرداخت و گفت: شرط ورود به بررسی محتوایی رعایت ساختار است و اهمیت ساختار در آثار ارسالی از اهمیت بالایی برخوردار می باشد و اگر کسی در اثر خود ساختار را رعایت نکند، در ادامه جشنواره حذف خواهد شد.

وی در پایان خطاب به افرادی که مایل به شرکت در جشنواره هستند، توصیه کرد: دوستانی که علاقه به شرکت در جشنواره دارند، بدانند که مطلب ارسالی به جشنواره باید کاربردی باشد و زمانی که این مقالات در حوزه های علمیه مطرح می شود، باید نقش کاربردی آن در اجتماع دیده شود و کاربرد آن روشن باشد؛ به طور مثال به جای اینکه برخی مقاله را از دیدگاه مراجع و با کپی کردن به عنوان یک اثر تکراری به جشنواره ارسال کنند، با تحقیق و پژوهش به بررسی اثرات مخرب نگاه در جامعه بپردازند و آن را به صورت یک اثر تازه و بدیع به جشنواره ارسال کنند.

انتهای پیام/313/23

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha