شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ دیدار برگزار کنندگان کنگره امام سجاد(ع) و مدیران مرکز تخصصی صحیفه سجادیه با علما

حوزه/ دبیردوم شورای عالی حوزه های علمیه گفت: این شورا، جهت اعطای مجوز رشته‌های تخصصی صحیفه سجادیه آمادگی خود را اعلام می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله مرتضی مقتدای شامگاه یکشنبه در دیدار مدیر و معاونین مرکز تخصصی صحیفه سجادیه و اعضای برگزاری کنگره بین المللی امام سجاد(ع) اظهارداشت: همان طور که قرآن مجید، به عنوان کتاب آسمانی یک ذخیره آسمانی در اختیار ما قرار گرفته است، صحیفه سجادیه هم از کتاب‌های ارزشمند مسلمانان است و در حوزه صحیفه سجادیه هر چه خدمت کنیم، کم است.

نائب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه افزود: صحیفه سجادیه سومین کتاب مهم مسلمانان است که به نام زبور آل محمد(ص) نامگذاری شده است و باید مورد توجه ویژه قرار گیرد چرا که هر آنچه که مورد نیاز بشر است، در صحیفه سجادیه وجود دارد.

آیت الله مقتدایی ادامه داد: یکی از دعاهای صحیفه سجادیه راجع به پدر و مادر است و اکرام و خدمت به پدر و مادر به صورت دعا در این کتاب وجود دارد که همین موضوع می‌تواند به یک رشته تخصصی تبدیل شود به طوریکه دعای صحیفه سجادیه درباره پدر و مادر می‌تواند به عنوان یک رشته اخلاقی و اجتماعی مطرح شود و خانواده‌ها و جوانان از آن بهره مند شوند.

عضو خبرگان رهبری بیان داشت: وظایف پدر و مادر نسبت به فرزند از دیگر مسائلی است که در کتاب صحیفه سجادیه مطرح شده است، تربیت از نظر عبادی به چه صورت باشد تا انسان، بنده صالح خدا باشند، همچنین روابط اجتماعی بین خواهران و برادران دینی از دیگر مواردی است که در کتاب صحیفه سجادیه آمده است.

وی تأکید کرد: هر یک از دعای‌های صحیفه سجادیه می‌تواند به عنوان یک دستورالعمل در بین اجتماع مورد توجه قرار گیرد.

دبیر دوم شورای عالی حوزه‌های علمیه بیان داشت: صله رحم، آزادسازی زندانیان و کمک به محرومین و مستمندان در برنامه‌های امام سجاد(ع) بوده است، امام سجاد(ع) به صورت ناشناس به فقرا کمک می‌کردند؛ از این جهت می‌توان خیّرین را شناسایی کرد تا راه امام سجاد(ع) را ادامه دهند.

وی افزود: امام سجاد(ع) نسبت به حقوق اخوت و خانواده مطالبی بیان فرموده اند که از دعاهای حضرت می‌توان استخراج کرد و به صورت علمی پیاده شود و تحصیل کنندگان و پرورش یافتگان در این رشته تحصیلی می‌توانند در داخل و خارج کشور تبلیغ داشته باشند.

آیت الله مقتدایی با بیان اینکه فعالیت‌های علمی در کنگره بین المللی امام سجاد(ع) برگزار شود، گفت: اگر خدمات و اقدامات برگزارکنندگان کنگره بین المللی امام سجاد(ع) به صورت علمی باشد، کارهای ارزنده ای صورت می‌گیرد. اگر دعاهای صحیفه سجادیه به صورت رشته‌های تخصصی دایر شود، می‌توان رشته‌های ریز تخصصی علمی از آن‌ها استخراج کرد و افرادی در این زمینه‌ها تحصیل کنند و بتوانند تحصیلات خود را تکمیل و تدریس کنند.

انتهای پیام   313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha