پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
تصاویر/ دیدار برگزار کنندگان کنگره امام سجاد(ع) و مدیران مرکز تخصصی صحیفه سجادیه با علما

حوزه/ با توجه به هجمه های دشمن نسبت به جامعه اسلامی و هدف گرفتن نسل جوان جامعه امروز بیش از گذشته نیازمند معارف اخلاقی و بلند صحیفه سجادیه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی امشب در دیدار مدیران مرکزتخصصی صحیفه سجادیه و اعضای ستاد برگزاری کنگره بین المللی امام سجاد(ع) اظهارداشتند: طبق روایات ائمه معصومین (ع)، اگر مردم محاسن کلام اهل بیت (ع) را بدانند، به سمت مکت اهل بیت (ع) روی می‌آورند، زیرا کلام اهل بیت(ع) آنچنان متصل به منبع وحی است که مردم و فطرت انسان ها را به سوی خود جذب می‌کند.

ایشان افزودند: حق تعالی می فرمایند؛ هر چیزی که مطابق با فطرت انسان باشد، از بین نمی رود و تضمین‌کننده آینده انسان است؛ اگر ما بتوانیم سیره علمی و عملی امام سجاد(ع) را در جامعه پیاده کنیم، کار ارزشمندی انجام دادیم و حتی سایر آثار حضرت همانند کلمات امام سجاد(ع) از جمله رساله الحقوق امام سجاد و صحیفه سجادیه از جمله آثار ارزشمندی هستند که می‌توانند منابعی برای مطالعات جوانان باشند.

معظم له ادامه دادند: هر یک از ائمه(ع) یک دستورالعملی در زندگی و امامت خود داشتند، دستورالعملی که برای امام سجاد (ع) داشتند، روش مخصوصی بود که هیچ یک از امامان معصوم (ع) نداشتند، خصوصیت روشی آن حضرت این بود که ایشان  بعد از واقعه کربلا از نقطه اولیه صفر شروع کردند و برنامه امام سجاد(ع) این بود که جایگاه امام را در جامعه تثبیت و مکتب تعلیم و تعلم را تقویت کنند.

حضرت آیت الله علوی گرگانی بیان داشتند: امام سجاد (ع) افرادی را می خرید به عنوان خدمتکار و به آنان آموزش معارف اسلام می داد و اینگونه مکتب تعلیم و تعلم را تقویت کرد و در واقع می‌توان گفت که مکتب تعلیم و تعلم از برکت امام سجاد(ع) است که این روش امروز اجرا می‌شود و پیش می‌رود.

معظم له افزودند: امام سجاد(ع) افرادی را تربیت کرده و آنها را آزاد می‌کردند تا در جامعه به تبلیغ بپردازند که در تاریخ آمده است که آن حضرت نزدیک هزار نفر را تربیت کردند و برای تبلیغ تحویل جامعه دادند.

ایشان گفتند: جوانان را در رشته تخصصی وارد کنید و از کلام امام سجاد (ع) استفاده کنید، اما نکته مهم این است که سعی کنیم جوانان را به مفاهیم کلمات اهل بیت(ع) آشنا کنیم و به حفظ کردن تنها اکتفا نکنند.

حضرت آیت الله علوی گرگانی در ادامه سخنان خود، اظهارداشتند: کنگره بین المللی امام سجاد(ع) که در کشورهای مختلف و در استان‌های مختلف کشور برگزار می‌شود، بشارت بسیار خوبی بود و به فال نیک می‌گیریم که این کنگره توسعه یافته است.

ایشان افزودند: کنگره بین المللی امام سجاد(ع) راه خوبی است که از طریق آن و معرفی امام سجاد (ع) بتوانیم جامعه را تقویت کنیم تا جوانان ما را رشد پیدا کنند و جوانان از معارف امام سجاد(ع) بهره مند شوند.

انتهای پیام 313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha