جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله ممدوحی

حوزه/ خداوند آنچنان رهبری را عزیز کرده که در جهان هیچ کس را نمی توانید پیدا کنید که اندازه ایشان محبوبیت داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» ، آیت الله ممدوحی در جمع پایوران و سربازان تیپ مستقل 83 امام جعفر صادق(ع)، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را پشتیبان ولایت فقیه و پیرو تفکرات امام راحل و پشتیبان منطق اسلام در جهان دانست.

وی در ادامه به ویژگی ها و خصوصیات اخلاقی عباد الرحمن پرداخت و گفت: در قرآن حدود 11 آیه از سوره فرقان صفات عباد الرحمن را به صورت خاص بیان می کند.

وی با استناد به آیه شریفه‌ی«وَ عِبادُ الرَّحْمنِ الَّذينَ يَمْشُونَ عَلَى الْأَرْضِ هَوْناً وَ إِذا خاطَبَهُمُ الْجاهِلُونَ قالُوا سَلاما» اولین ویژگی عباد الرحمن را تواضع دانست و افزود: عباد الرحمن نسبت به دیگران برای خود امتیازی قائل نیستند هرچند از نظر علم و دانش و معنویت نسبت به دیگران رتبه بالاتری دارند اما در عین حال بسیار ساده زیست هستند.

استاد حوزه با اشاره به زندگی سراسر درس حضرت امام (ره) گفت: ایشان بعد از رهبری هم همان حالت طلبه ساده زیست مدرسه دارالشفا را داشتند و الان نیز مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) هم همین روش ساده زیستی را دارند و منزل ایشان کاملا بی آلایش و ساده است و خداوند آنچنان رهبری را عزیز کرده که در جهان هیچ کس را نمی توانید پیدا کنید که محبوبیت ایشان را داشته باشد.

آیت الله ممدوحی در پایان سخنان خود، برخورد مسالمت آمیز با مومنان در کنار شدت عمل با کفار و منافقان ، شب زنده داری و راز و نیاز با خدا و استفاده صحیح و بهینه از فرصت عمر را از ویژگی های ممتاز عباد الرحمن دانست و مخاطبان را به برنامه ریزی دقیق جهت استفاده صحیح از فرصت زمان و دوری از صرف عمر گرانبها در امور باطل توصیه نمود.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha