جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مهدی کاهه، دادستان قم

دادستان قم گفت: اقدامات پیشگیرانه و حذف بسترهای جرم خیز، جرم را کاهش می دهد که باید خود مردم نیز در این امر مشارکت داشته باشند، تا بتوان امنیت و سلامت را در متن عمومی جامعه ایجاد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» مهدی کاهه، دادستان قم در دیدار با تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها گفت: دادستانی قم علاوه بر حفظ اقتدار و برخورد قاطعانه با هنجار شکنان و کسانی که عادت به قانون شکنی و بزهکاری دارند، پیگیر پیشگیری از جرم و کاهش دادن جمعیت کیفری زندانیان را سرلوحه کار خود قرار داده تا کارآمدی خود را بیشتر نماید.
وی افزود: با اقدامات زیر بنایی، پیشگیری و حذف بسترهای جرم و آسیب شناسی علل افزایش جرم و بررسی آسیب های اجتماعی در محیط شهری از اولویت های کاری دادستانی قم می باشد.
کاهه خاطر نشان کرد: در راستای کاهش آسیب های اجتماعی و حذف بسترهای جرم، تفاهم نامه ای با شهرداری جهت همکاری در فضای پارک ها و پارکینگ های شهری امضاء شده که می تواند کمک بسیار زیادی به کاهش جرم نماید.
دادستان قم اظهار داشت: اقدامات پیشگیرانه و حذف بسترهای جرم خیز، جرم را کاهش می دهد که باید خود مردم نیز در این امر مشارکت داشته باشند، تا بتوان امنیت و سلامت را در متن عمومی جامعه ایجاد کرد.
وی گفت: ایجاد و فعال کردن بخش ویژه در دادستانی جهت حل و فصل کردن مسائل جزئی و ایجاد صلح و سازش بین شاکی و متهم و عدم ارسال پرونده های این چنینی به روند اجرایی محاکم قضایی از جمله فعالیت هایی است که در دادستانی در حال اجرا است که هم می تواند به کاهش حجم پرونده های ارسالی کمک نماید و هم می تواند فرهنگ صلح و سازش را میان طرفین نهادنیه نماید.
انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha