پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
اردشیر صفاپور-دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر قزوین

حوزه / دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین گفت: نقش روحانیت، ائمه جمعه و جماعات و حوزه های علمیه در مقابله با آسیب های اجتماعی، تأثیرگذار و بی بدیل است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، اردشیر صفاپور، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین، امروز در دیدار با مدیر و معاونین حوزه علمیه قزوین،  با اشاره به معضل اعتیاد و عواقب دامن گیر آن در جامعه، بر لزوم همدلی دستگاه های مرتبط برای ریشه کن شدن این آتش خانمان سوز تاکید کرد.

وی ضمن تاکید بر ضرورت وحدت به عنوان عامل مهمی در پیشبرد رویکرد اجتماعی مبارزه با مواد مخدر گفت: امروزه با گسترش شیوع موادمخدر در میان قشر جوان، وظیفه همه دستگاه های مرتبط است تا تمهیدات ویژه ای برای مقابله با این پدیده شوم اتخاذ کنند.

صفاپور با تشکر از تلاش های صورت گرفته از سوی ‏دستگاه های اجرایی استان در حوزه مبارزه با موادمخدر طی سال های گذشته، خواستار تعامل، همدلی و همراهی ‏دستگاه ها در جهت اجرا و پیشبرد اهداف ستاد مبارزه با موادمخدر در حوزه های مقابله با عرضه، درمان و بازپروری، حقوقی، قضایی، فرهنگی و پیشگیری شد.

وی به جدی بودن تهدید اعتیاد و موادمخدر که نسل جوان ‏کشور را هدف قرار داده است، اشاره کرد و ابراز داشت: ظرفیت های موجود و شرایط استان مناسب است و همه دستگاه ها ‏با مشارکت جدی و همدلی می توانند گامی موثر در کاهش آسیب های ناشی از این معضل در سطح قزوین بردارند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین، پیشگیری را مقدم بر هر کاری در مبارزه با مواد مخدر دانست و اظهار کرد: همه مسئولان باید تلاش کنند تا از ورود افراد به ورطه اعتیاد پیشگیری شود تا نیاز نباشد هزینه های هنگفت برای مقابله و درمان صرف شود.

وی با اشاره به نقش آگاه سازی جامعه با استفاده از آموزش های عمومی پیشگیری از مواد مخدر و فرهنگ سازی، افزود: دستگاه های فرهنگی و آموزشی باید با حساسیت در این زمینه، فعالیت بیشتری داشته باشند تا ضمن جلوگیری از هرگونه فساد اجتماعی، روح و روان جامعه را از این آفت خانمانسوز دور کرد.

صفاپور تصریح کرد: خوشبختانه بر اساس آخرین آمارهای اعلام شده، قزوین در زمینه موادمخدر از استان های آلوده به شمار نمی آید، اما به دلیل مهاجرپذیری، خطر گسترش اعتیاد در آن وجود دارد و باید در مقابله با این بلای خانمان سوز کوتاهی نکنیم.

وی به نقش موثر روحانیت، ائمه جمعه و جماعات و حوزه های علمیه در این رابطه پرداخت و گفت: نیازمند یاری و همدلی روحانیون حوزه های علمیه در آگاه سازی مردم و مخصوصا جوانان در این زمینه هستیم.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha