پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
عکس آرشیوی

حوزه/ یک مدرسه کاتولیک در بیرمنگام، اجازه گذاشتن حجاب به یک دختر ۴ ساله مسلمان را نداده که این عمل موج گسترده‌ای از حملات اینترنتی را برانگیخته است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از mirror، مدرسه کاتولیک رومی با عدم اجازه پوشیدن حجاب به یک دختر 4 ساله مسلمان، موج گسترده‌ای از حملات در شبکه‌های اجتماعی را متحمل شده است.
مسئولین مدرسه سنت کلر در هندزورث واقع در بیرمنگام انگلستان به این دختر مسلمان گفته‌اند که اجازه ندارد سر کلاس با حجاب حاضر شود. بعلاوه مدرسه دارای سیاست سختگیرانه‌ای علیه هر گونه روسری و پوشش سر دارد.
گفته می‌شود که والدین این دختر با وسیم ظفر، عضو شورای شهر و سرپرست بخش برابری در کابینه شهر تماس گرفته‌اند و از او خواسته‌اند تا در این باره میانجیگری کند.
ظفر با سرپرست معلمان این مدرسه تماس گرفته و منع حجاب برای دختران را مخالف قوانین برابری و مساوات اعلام کرده است. وی همچنین خواستار رسیدگی سریع به این موضوع و تغییر آیین نامه مدرسه شد.
در این میان دکتر معشوق علی، سرپرست سابق بخش برابری در کابینه شهر بیرمنگام نیز گفت: در اسلام پوشیدن حجاب برای دختران زیر 9 سال اجباری نیست و مدرسه نیز حق دارد آیین نامه خودش را داشته باشد. با این حال با توجه به تغییرات جمعیتی کنونی که سبب شده تعداد قابل توجهی از کودکان مسلمان سر از مدراس مسیحی در بیاورند، والدین این کودکان باید با هیات امنای مدرسه وارد مذاکره شده و خواستار تغییر آیین نامه شوند. 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha