جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله نمازی

حوزه/ نماینده ولی فقیه درکاشان با بیان اینکه معنای دهه فجر این نیست که رقص، ساز و آواز و موسیقی های غیرمجاز باشد گفت: با توجه به اینکه دهه فجرجشن انقلاب اسلامی است، دستگاه‌های برگزارکننده مراسم دهه فجر باید حدود شرعی اسلامی را رعایت و از موسیقی های غیر مجاز استفاده نکنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی، پیش ازظهر امروز در دیدار با رئیس اداره تبلیغات اسلامی و اعضای ستاد گرامیداشت دهه فجر، با تاکید بر هماهنگی در برگزاری مراسم های  ایام  فاطمیه(س)  و دهه مبارکه فجر انقلاب اسلامی درشهرستان کاشان، اظهار داشت: تقارن برگزاری ایام فاطمیه(س) با ایام الله دهه مبارک فجر، باید مورد توجه باشد که البته این موضوع فقط اختصاص به شهرستان کاشان ندارد.  

نماینده ولی فقیه در کاشان یاد آورشد: به دلیل اینکه کاشان، از قدیم، به دارالمؤمنین نام گذاری شده، برجستگی های خاص خودش را نسبت به اهل بیت(ع) دربرگزاری مراسم های عزاداری و جشن ها دارد.

 وی با اشاره به اینکه مراسم ایام فاطمیه(س) همانند کاشان، در شهرهای قم، مشهد و شیراز برگزارمی شود، گفت: ضروری دارد دست اندرکاران مراسم ایام فاطمیه و دهه فجر کاشان به دلیل اینکه  قم از شهرهای انقلابی و مذهبی کشور بوده و حرم حضرت معصومه(س)  و مراجع گرانقدری دارد، برای الگو گرفتن در برگزاری این دو مراسم، با آن شهر ارتباط  برقرارکنند.

وی با بیان اینکه معنای دهه فجر این نیست که رقص، ساز و آواز و موسیقی های غیر مجاز باشد گفت: با توجه به اینکه دهه فجر، جشن انقلاب اسلامی است، دستگاه‌های برگزارکننده دهه فجر، باید حدود شرعی اسلامی را رعایت و از موسیقی های غیر مجاز استفاده نکنند.

عضو خبرگان رهبری، با بیان اینکه دهه مبارک فجر باید مردمی برگزار شود، افزود: به دلیل اینکه ایام الله دهه مبارک فجر امسال، تقارن با ایام فاطمیه(س) دارد، لذا برگزارکنندگان مراسم دهه فجر باید طوری این مراسم را برگزارکنند که منافاتی با ایام فاطمیه نداشته باشد؛ ضمن اینکه هیئات مذهبی هم درایام فاطمیه(س)، در سیاه پوش کردن معابر و حسینیه ها کمی تعدیل کنند تا منافاتی با مراسم دهه فجر نداشته باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، انقلاب اسلامی ایران را یکی از دستاوردها و نتایج مظلومیت صددیقه طاهره حضرت فاطمه زهرا(س) دانست و گفت: ولایت مطلقه فقیه، در سلسله ولایت کبری الهیه قرارگرفته است.

آیت الله نمازی افزود: با توجه به اینکه مراسم فاطمیه مظهر دهه فجر است، باید در این مراسم، هم مسائل انقلاب، ولایت اهل بیت(ع)، ولایت مطلقه فقیه و هم مسائل سیاسی واخلاقی اسلام مطرح گردد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha