پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مولوی احمد عبداللهی

حوزه/ مولوی عبداللهی نقش علما و روحانیت را در فرهنگ سازی مصرف روزی حلال، بسیار مهم دانست و مطرح کرد: آنان می توانند آثار سوء مصرف لقمه حرام را به مردم تبیین نموده و آنان را روشن نمایند.

مولوی سید احمد عبداللهی امام جمعه اهل سنت درمیان در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند ضمن اشاره به نقش مؤثر طلاب و روحانیت در بصیرت افزایی جامعه، اظهار کرد: طلاب علوم دینی در حقیقت وراثتی از پیامبر(ص) داشته و به هر اندازه که خودشان عامل به زندگی و سیره رسول الله باشند، می توانند در جامعه تاثیرگذار باشند.

وی افزود: بر کسی پوشیده نیست که طلاب و روحانیت با عمل شان بهترین مبلغ دین هستند.

امام جمعه اهل سنت درمیان با اشاره به اینکه تأثیر ولایت پذیری در استحکام نظام جمهوری اسلامی بر احدی پوشیده نیست، تصریح کرد: ولایت پذیری در جامعه در حقیقت همان «اولوالامر» است که در میان تمام مذاهب اسلامی پذیرفته شده است.

مولوی عبداللهی ضمن اشاره به ضرورت سبک زندگی اسلامی در جامعه، خاطرنشان کرد: بر کسی پوشیده نیست که سبک زندگی اسلامی، درمان معضلات اجتماعی کشور است.

وی ادامه داد: عدم توجه به سبک زندگی اسلامی سبب می شود که روز به روز شاهد افزایش بروز انواع مختلف معضلات و آسیب های اجتماعی در جامعه باشیم.

مولوی عبداللهی با اشاره به این که سبک زندگی امروزی همه مردم دچار نوساناتی شده است، یادآور شد: متاسفانه مهربانی و محبت در خانواده ها کم شده و اعضای خانواده از یکدیگر فاصله گرفته اند.

مولوی عبداللهی بر وجود سبک زندگی اسلامی تاکید کرد و افزود: یکی از مهمترین مصادیق سبک زندگی اسلامی، کسب رزق و روزی طیب و حلال است که نباید از اهمیت آن غفلت گردد.

وی با اشاره به این که تمام بدبختی های مشاهده شده در زندگی های فردی و اجتماعی به دلیل وجود لقمه حرام در زندگی است، متذکر شد: لقمه حرام سبب می شود که یک فرد مسلمان در جلوی امام زمانش(عج) بایستند و این یک مصیبت است.

مولوی عبداللهی با اشاره به تاثیرات مخرب لقمه حرام در زندگی افراد، اظهار داشت: خداوند به پیامبرانش ابتدا به روزی حلال و پاکیزه و سپس به عمل صالح خطاب کرده است.

وی اضافه کرد: روزی حلال است که انسان را موفق به انجام اعمال صالح می نماید.

امام جمعه اهل سنت درمیان ادامه داد: در سخنی از پیامبر(ص) نقل شده که بدنی که با حرام پرورش پیدا می کند از بهشت به دور بوده و جهنم بر وی واجب می شود.

مولوی عبداللهی، نقش علما و روحانیت را در فرهنگ سازی مصرف روزی حلال، بسیار مهم دانست و مطرح کرد: آنان می توانند آثار سوء مصرف لقمه حرام را به مردم تبیین نموده و آنان را روشن نمایند.

وی در ادامه صحبت هایش ایجاد تحول در حوزه های علمیه را از ضروریات دانست و گفت: باید طلاب علوم دینی همان طور که خودشان را مجهز به تقوا می کنند مردم را نیز به علوم دینی مجهز نمایند.

امام جمعه اهل سنت درمیان با اشاره به اینکه خراسان جنوبی، استان تقریبا مرزی و در حاشیه است، اذعان داشت: در راستای مبارزه با تهاجم فرهنگی، حوزه های علمیه این استان باید مجهزتر و به روزتر شوند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha