جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مهندس مرواید / استاندار ایلام

حوزه/ استاندار ایلام بر لزوم بازگشت و خدمت رسانی بیشتر طلاب مناطق مختلف کشور که در قم ساکن هستند تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، مهندس مرواید شب گذشته در جمع علما، طلاب و فضلای استان ایلام مقیم حوزه علمیه قم که در مدرسه عالی دارالشفاء برگزار شد گفت: وزارت کشور گزارشات کارشناسی و با پایه و اساس علمی را در خصوص معضلات اجتماعی تهیه کرده است و به خدمت رهبر انقلاب رسید و ایشان به شدت منقلب شدند و دستور دادند که جلساتی با حضور ایشان برگزار شود که تا کنون 4 جلسه در این ارتباط برگزار و اعتبارات خاصی نیز برای آن تعیین شده است.

وی افزود: در زیر پوست جامعه و شهر مسایل بسیاری رخ می دهد؛ توجه ویژه به این عوامل هم لازم است و هم از جمله وظایف حکومت به شمار می رود؛ ایلام، استانی است که 100 درصد جمعیت آن شیعه و پیرو اهل بیت(ع) هستند، ولی فعالیت های گروه ها و فرقه های انحرافی برای گمراه کردن جوانان نیز بیشتر شده است که باید مراقب این مساله نیز بود.

استاندار ایلام بیان کرد: عده ای سعی کردند با شعار ضد داعش جوانان را حذب کنند؛ به همین دلیل نیاز است که توجه بیشتری به این مساله انجام شود؛ خوشبختانه بزرگان بسیاری از دیرباز برای زنده نگاه داشتن روحیه دینی مردم در این استان حضور یافتند.

وی گفت:تعداد طلاب ایلامی در قم بسیاربیشتر از گذشته شده است، ولی کمتر پیش می آید که این طلاب برای کار و فعالیت تبلیغی و علمی به ایلام بیایند؛ البته نباید از حق گذشت که امروزه شرایط کاری طلاب تغییر کرده است و کمتر می توانند وارد استان شوند.

مروارید بیان کرد: اگر قرار باشد که همه طلاب در قم بمانند و به استان های خود نروند شهرهای ما دچار مشکلات خاصی می شوند؛ قرار نیست که حضور طلاب فیزیکی باشد، بلکه می توانند با ابزارهای روز تاثیرگذاری خود را در شهرهای خود داشته باشند.

وی گفت: استان ایلام از جمله استان های پاک کشور به حساب می آید؛ از نظر اعتیاد این استان بیست و سومین استان کشور است؛ در زمینه طلاق  بیست و نهمین استان کشور است، ولی در سالهای اخیر شاهد رشد طلاق بوده ایم که همه فعالان فرهنگی  از جمله طلاب می توانند با حضور خود در استان با این مشکلات مقابله کنند.

مروارید اظهارکرد: خوشبختانه به حسب زیارت اربعین فضای معنوی خاصی در استان ایلام وجود دارد، ولی قطعا حضور طلاب در فصول یا ماه هایی از سال می تواند نقش موثری در توسعه فرهنگ دینی در استان داشته باشد.

وی گفت: دولت به تنهایی نمی تواند آسیب های اجتماعی را سامان دهد، زیرا با وسایل روزفنآوری که در اختیار دشمن است کار مدافعان حریم دین را بسیار سخت تر کرده است و همه آحاد جامعه به خصوص روحانیون باید این عرصه را پاسداری کنند.

استاندار ایلام اظهارکرد: یکی از افتخارات ایلام، امنیت مثال زدنی این استان است که خوشبختانه این مساله ریشه در اعتقادات مذهبی مردم دارد؛ این مشکلات امنیتی در استان های مقابل ایلام که در عراق است نیز مشکل امنیتی نداشته و به همین دلیل مرز مهران به عنوان پرترددترین مرز کشور است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha