پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام سید عباس حسینی پور

حوزه / معاون آموزش حوزه علمیه یزد با تاکید بر این که یکی از مهمترین مباحث اخلاقی انس با قرآن کریم است، گفت: به فرموده خداوند متعال این کتاب الهی به پایدارترین آئین هدایت می کند.

حجت الاسلام سید عباس حسینی پور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، با بیان اینکه قرآن کتاب معرفت و نور است به حدیثی از حضرت علی(ع) در این باره اشاره کرد و گفت: امیرالمومنین علی(ع) در خطبه 176 نهج البلاغه به اهمیت انس با قرآن می فرماید: «وَ مَا جَالَسَ هَذَا القُرآنَ اَحَدٌ اِلّا قَامَ عَنْهُ بِزِیادَة اَو نُقصَانٍ زِیَادَةٍ فى هُدًى اَو نقصانٍ فى عمًى / هرکسى که با قرآن نشست، از این نشست که برخاست، یا هدایتى در او افزون شده است یا بى‌معرفتى و کورى‌اى از او کم شده است».

معاون آموزش حوزه علمیه یزد با تاکید بر اینکه یکی از مهمترین مباحث اخلاقی انس با قرآن کریم است، افزود: به فرموده خداوند متعال، این کتاب الهی به پایدارترین آئین هدایت می کند «إِنَّ هَذَا الْقُرْآنَ يَهْدِي لِلَّتِي هِيَ أَقْوَمُ / قطعا اين قرآن به [آيينى] كه خود پايدارتر است راه مى ‏نمايد» (آیه 9سوره اسراء) و همچنین حضرت علی(ع)در خطبه 147می فرماید: «وَمَنِ اتَّخَذَ قَوْلَهُ دَلِيلاً هُدِى لِلَّتِي هِيَ أقُومُ / هرکس سخن خدا را راهنمای خود بگیرد به استوارترین راه ها هدایت می شود».

وی ادامه داد: دوران جوانی از دوران های مهم زندگی هر فردی است اگر در این دوران، انسان ارتباط با قرآن را داشته باشد، طبق فرمایش امام صادق(ع) که می فرماید:«مَن قَرَا القُرآن و هو شابٌّ مُؤمِنٌ ، اختَلَطَ القُرآنُ بلَحمِهِ و دَمِهِ؛ هر جوان مؤمنی که قرآن بخواند، قرآن با گوشت و خون او را در می آمیزد»(کافی جلد2).

حجت الاسلام حسینی پور خاطرنشان کرد: حوزه یزد در راستای گسترش فرهنگ انس با قرآن در میان مردم متدین و قرآنی دارالعباده و به ویژه روحانیون و طلاب، در آستانه میلاد سراسر نور عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری(س) و همچنین ایام الله دهه فجر اقدام به برگزاری محفل انس با قرآن کرده است.

معاون آموزش حوزه علمیه یزد ادامه داد: به همین منظور، از گروه قرآنی کریمه اهل بیت(س) شهر مقدس قم که تمامی اعضای آن از روحانیون قرآنی هستند، دعوت شده تا در این مراسم معنوی به اجرای برنامه بپردازند و همچنین شرکت کنندگان در این جلسه از بیانات ارزشمند استاد حوزه علمیه و امام جمعه موقت یزد حجت الاسلام والمسلمین سید محمد جواد آیت اللهی بهره مند خواهند شد.

وی در پایان با دعوت از اقشار مختلف مردم  دعوت کرد تا در این مراسم که سه شنبه 12 بهمن ماه بعد از نماز مغرب و عشاء در حسینیه شهید صدوقی«حظیره»برگزار می گردد شرکت نمایند.

انتهای پیام /313/23

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha