جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
محمد حسنی

حوزه/ سومین دوره شب های شعر انقلاب با حضور شعرای مطرح کشور و در آستانه دهه مبارک فجر در قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، دکتر محمد حسنی، رئیس مرکز فرهنگی و هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم طی سخنانی در این محفل ادبی که چهارشنبه شب در سالن همایش های بین المللی غدیر برگزار شد با اشاره به این که هدف از برگزاری چنین محافلی در درجه اول گرامیداشت خود انقلاب و سپس تجلیل از شعرای انقلابی است، اظهار داشت: در واقع این محفل با حضور شعرای مطرح و سرشناس کشور از شهرهای تهران، قم و مشهد در راستای بازخوانی اهداف انقلاب و تکریم مجاهدت های مختلفی است که در عرصه هنر و ادبیات در طول این سال ها رخ داده است.

وی افزود: از سویی در این گونه محافل و گردهمایی ها شاهد تعامل صمیمانه و شعرخوانی شاعرانی از نسل های مختلف انقلاب هستیم که در نوع خود نمونه و بسیار ارزشمند است.

رئیس مرکز فرهنگی و هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به تجلیل ویژه از اساتیدی چون مجاهدی، سازگار و  فیض در این برنامه گفت: بنده بارها عرض کرده ام که در حوزه ادبیات، شعر به محفل زنده است و داستان به چاپ کتاب به این معنا که وقتی محافل شکل می گیرد شعر زنده می شود و در این گونه محافل نگاه ها و نظرات افراد می تواند بسیار در پشبرد شعر انقلابی و آیینی موثر واقع شود.

گفتنی است: در ادامه این جلسه تنی چند از شاعران مطرح کشور و جوان استان قم از جمله استاد مجاهدی، مرتضی امیری اسفندقه، مودب، سازگار، شرافت و ... اشعار آیینی و انقلابی خود را قرائت کردند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha