جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ همایش بزرگ «حوزه انقلابی و رسالت های آن»/حجت الاسلام محمود رجبی

حوزه/ عضو جامعه مدرسین گفت: یکی از اصالت های حوزه آن است که در برابر مسئولان نظام موضع حکیمانه داشته و آنجایی که فعالیت مثبت در جهت انقلاب انجام گرفته، تشویق نموده و در مقابل خطا، تذکر و در برابر انحراف هشدار داده و ایستادگی نماید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین رجبی صبح امروز در همایش بزرگ «حوزه انقلابی و رسالت های آن» که در مصلای قدس شهر مقدس قم و با حضور طلاب سراسر کشور برگزار شد، اظهار داشت: در ابتدا از حضور حضرت آیت الله نوری همدانی، مرجعی که سمبل انقلابی بودن حوزه های علمیه بوده و همچنین اساتید، فضلا و طلاب انقلابی حوزه تقدیر و تشکر داریم.

وی ابراز داشت: به فرمایش رهبر انقلاب اگر بعد انقلابی حوزه از سایر ابعاد حوزه بالاتر نباشد، هم تراز با دیگر ابعاد است.

قائم مقام مؤسسه امام خمینی(ره) خاطرنشان ساخت: اگر متولیان حوزه های علمیه نسبت به آموزش، پژوهش، تبلیغ و ... مسئولیت دارند، نسبت به رشد و بلوغ انقلابی حوزه های علمیه نیز وظیفه ای سنگین بر دوش خواهند داشت.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به رسالت های حوزه انقلابی، تصریح کرد: «شناخت نیازها، برنامه ریزی و تأمین خواسته های نظام»، «نگرانی نسبت به مخاطرات حوزه»، «تقویت و رشد دادن روحیه انقلابی در درون حوزه، سطح جامعه و نظام» و «صدور انرژی فرهنگ انقلاب به جهان» از جمله رسالت های حوزه انقلابی می باشد.

حجت الاسلام والمسملین رجبی بیان داشت: مسئولان حوزه های علمیه باید آسیب ها، تهدیدها و مخاطرات حوزه را رصد و برای مقابله با آن برنامه ریزی نماید.

وی اظهار داشت: یکی از اصالت های حوزه آن است که در برابر مسئولان نظام موضع حکیمانه داشته و آنجایی که فعالیت مثبت در جهت انقلاب انجام گرفته، تشویق نموده و در مقابل خطا، تذکر و در برابر انحراف هشدار داده و ایستادگی نماید.

قائم مقام مؤسسه امام خمینی(ره) ابراز داشت: صدور انرژی فرهنگ انقلاب اسلامی ایران و دستاوردهای آن به سراسر جهان از رسالت هایی است که بر عهده حوزه انقلابی بوده و باید برای آن برنامه ریزی مناسبی صورت بگیرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha