شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام سعیدی

تولیت حرم حضرت معصومه(س) گفت: رسانه ها سرمایه های ارزشمندی هستند و دشمنان نیز به دنبال این سرمایه ها هستند تا از طریق آن ها، اهداف پلیدشان را تامین و نقشه های خود را عملی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی در دیدار مسئولان و اعضای سازمان بسیج رسانه سراسر کشور که در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، گفت: بحث رسانه از جمله مشاغلی است که شایسته است افراد نه به صورت تصادفی و نه برای امرار معاش، بلکه بر اساس ضرورت و وظیفه  در آن فعالیت کند.
امام جمعه قم افزود: صداقت و صراحت داشتن دو وظیفه اصلی و ذاتی اصحاب رسانه است که اگر از این دو خصلت برخوردار باشند هویت ذاتی آن ها شکل می گیرد.
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها)خاطر نشان کرد: اگر صداقت و صراحت در وجود اصحاب رسانه نباشد، مشروعیت آن ها زیر سوال می رود و زشتی ها و خصلت های بدی در پی رعایت نشدن این دو خصلت ظهور و بروز پیدا می کند.
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی اظهار داشت: اگر اصحاب رسانه بر پایه آموزه های اسلامی و رعایت خصلت های ذاتی حرکت کند هم اعتماد مردم جلب و تامین می شود و هم پایه های حکومت و نظام اسلامی تثبیت و اخلاق هم در متن عمومی جامعه گسترش پیدا می کند.
وی در ادامه گفت: رسانه ها سرمایه های ارزشمندی هستند و دشمنان نیز به دنبال این سرمایه ها هستند تا از طریق آن ها اهداف پلیدشان را تامین و نقشه های خود را عملی کنند.
تولیت آستان مقدس اظهار داشت: باید در رسانه ها همپای معرفی ایمان، کفر هم معرفی شود و زمانیکه توحید محوری معرفی می شود، شرک هم به مردم معرفی شود و در کنار معرفی دوست، دشمن هم شناسانده شود که این می تواند رمز ماندگاری دین اسلام باشد.
امام جمعه قم خاطر نشان کرد: آسیبی که می تواند اصحاب رسانه را تهدید کند برجسته نمودن مسائل فردی در کنار مسائل اصولی نظام است و این نوع برجسته کردن مسائل فرعی و اصلی نشان دادن آن ها به نوعی خیانت است.
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی اضافه کرد: تضعیف مسئولان نظام توسط اصحاب رسانه یکی از آسیب های جدی این قشر است چرا که تضعیف مسئولان نظام در نهایت به تضعیف مردم منتهی خواهد شد و در فهم مردم تردید و تشکیک ایجاد خواهد کرد و دیگر اینکه به تضعیف حاکمیت منجر خواهد شد.
وی اظهار داشت: باید اصحاب رسانه تلاش کنند جایگاه مسئولان و متصدیان نظام تضعیف نشود.
امام جمعه قم خاطر نشان کرد: هوشیاری رسانه ها در قضایایی مثل فتنه 88 خیلی مهم و تاثیر گذار است و باید توجه داشت که چه مسائلی اصلی و چه مسائلی فرعی است.
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها)افزود: در بیان حقایق و مسائل و مطالب، انصاف شرط اول و اصلی اصحاب رسانه است و در بیان مسائل باید مصالح و مفاسد کشور رعایت شود.
انتهای پیام//۱۵/ ۳۱۳

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha