چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
آیت الله مصطفی علما

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به جایگاه علمای دین در جامعه گفت: باید زندگی علمای بزرگ دین اسلام سرمشق زندگی ما باشد و از سیره آنها در مسیر زندگی و عمر خود بهترین بهره را ببریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما، امروز همایش هادیان نور و تجلیل از روحانیون پیشکسوت، که در محل مجتمع فرهنگی بعثت کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: جایگاه و نقش روحانیون و طلاب در زندگی مردم بی بدیل و غیرقابل انکار است.

نماینده ولی فقیه در کرمانشاه تاکید کرد: کسانی که عمر خود را در راه اسلام و توسعه دین ناب محمدی(ص) هزینه می کنند، نتیجه عمل آنها تا سالیان سال بر جامعه مشهود و هویداست.

وی، این اثر را گاهی بیش از هزاران سال عنوان کرد و گفت: تاریخ نشان داده است که حکام و فرمانروایان بسیار بزرگی در جهان بوده اند که اکنون تنها نامی از آنها باقی نمانده است ولی در مقابل علمایی در اسلام داریم که هنوز برکات کارهای آنان در زندگی روزمره آنها مشهود و هویداست.

رئیس شورای حوزه علمیه کرمانشاه ادامه داد: در دین مبین اسلام تاکید بسیار بر عقل و علم شده  تا جایی که امیرالمومنین (ع) داشتن این دو ویژگی را سبب تفاوت انسانها از یکدیگر دانسته است.

آیت الله علما تاکید کرد: سرنوشت بشر نشان داده است که ثروت، قدرت و شهرت هرگز نمی تواند نام او را به نیکویی جاودانه کند، بلکه این علم و عقل است که نام انسان را همیشگی می کند.

ویبا اشاره به اینکه از تجربه های علمای دین باید بهترین بهره را ببریم، گفت: باید زندگی علمای بزرگ دین اسلام سرمشق زندگی ما باشد و از سیره آنها در مسیر زندگی و عمر خود بهترین بهره را ببریم.

براساس این گزارش در پایان این مراسم، از  آیات و حجج اسلام والمسلمین عبدالخالق عبدالهی، محمد حجتی، میریونسی و همچنین ماموستا ملافخری و ماموستا ملاعمر ولدبیگی تقدیر به عمل آمد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha