جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
رحیم آبفروش

حوزه/ معاون اجرایی جامعه ایمانی مشعر گفت: ۵ هزار هیئت مذهبي در کشور عضو جامعه ايماني مشعر هستند و از توانایی های يکدیگر استفاده می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، رحیم آبفروش در همایش دو روزه هیئات مذهبی سراسرکشور در مجتمع یاوران مهدی (عج) در قم با بیان اینکه کار فرهنگی پیچیدگی هایی دارد که بر هیچ کس پوشیده نیست، اظهارداشت: مقام معظم رهبری می فرمایند؛ اگر در مباحث فرهنگی واقع بین باشیم گستره کار فرهنگی روز به روز افزایش خواهد یافت و امروز مباحث فرهنگی هم از لحاظ کیفی و هم کمی رشد داشته اند.

عضو جامعه ایمانی مشعر با بیان اینکه تقریبا در هر سال به بیش از 300 شهر برای مشاهده وضعيت فرهنگی سفر می کنیم، افزود: در این سفرها شاهد هستیم که علی رغم همه فشارهایی که دشمن بر روی مباحث فرهنگی وارد می کند جامعه ایمانی مشعر در شهرها بسیار خوب عمل کرده است.

آبفروش با اشاره به اینکه این مجموعه دستاوردهای بسیار والایی داشته است، ادامه داد: نقطه عطف فعالیت های جامعه مشعر این است که همه افراد برای خدا کار می کنند و گوش به فرمان ولی فقیه هستند و این بالاترین اعتباری است که آنها دارند.

وی به هدف شکل گیری جامعه ایمانی مشعر اشاره کرد و افزود: این جامعه در راستای یک تشّکل مردم نهاد شکل گرفت تا هیئات مذهبی کشور در کنار یکدیگر باشند و 5 هزار هیئت عضو این جامعه هستند و از توانایی های يکدیگر استفاده می کنند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه جامعه ایمانی مشعر در راستای منویات مقام معظم رهبری شکل گرفت، خاطرنشان کرد: چتر جامعه ایمانی مشعر بسیار گسترده است و ما به معنای متعالی کلمه سیاسی هستیم و سیاست ما سیاست «هیهات منا الذله» سیدالشهدا(ع) است و به هیچ کس اجازه نمیدهیم که هیئت را دستمایه هیچ بازیچه‌ای قرار دهند.

معاون اجرایی و جانشین دبیر جامعه ایمانی مشعر بیان داشت: چتر جامعه ایمانی مشعر به شدت گسترده است، چون هیئت تنها جایی است که در ورودی آن از کسی کارت عضویت نمیخواهند، شناسنامه و سابقه آن را مرور نمی‌کنند! ما باید و باید و باید و باید، چتر این جبهه و جامعه را تا آنجایی که میتوانیم، باز کنیم. دوستان خیلی‌ها جایشان در کنار من و شما بود، ولی شب را به شکل غریبانه در کنار جوی سر می‌کنند. ما خیلی‌ها را از زیر چتر انقلاب بیرون کردیم و باید آغوشمون را باز کنیم و اینها را زیر بالمان بیاوریم.

جانشین جامعه ایمانی مشعر با بیان اینکه وقتی فضا غبارآلود شد، بعضی‌ها راه را اشتباه میروند، افزود: بعضی‌ها در این فضا میگویند منظور شما از هیئت تراز انقلاب اسلامی، هیئت انقلابی است! من به صراحت عرض میکنم که هیئت تراز انقلاب اسلامی که مبدع این واژه هم بچههای جامعه ایمانی مشعر هستند، هیچ هیئت مصداقی مشخصی در بیرون نیست! منظور ما از هیئت طراز انقلاب اسلامی نه هیئت حاج مهدی سلحشور، نه هیئت حاج آقای پناهیان، نه هیئت حاج منصور ارضی است، نه هیئت آقای مطیعی و نه هیچ هیئت دیگری! ما یک افق و یک منظر بلند را تعریف کردیم و خاصیت چشم‌انداز این است که به این راحتی دستیافتنی نیست. هنوز پرچم هیچ هیئتی در این قله نصب نشده است.

انتهای پیام   313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha