سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
تصاویر/ مسابقات علمی طلاب سطوح عالی و خارج حوزه

حوزه/ پنجمین دوره مسابقات علمی طلاب سطوح عالی و خارج حوزه علمیه استان قم با حضور یک هزار و ۱۰۰ نفر در شبستان مسجد امام حسن عسکری(ع) در قم برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال امروز جمعه در حاشیه برگزاری آزمون علمی طلاب حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به اینکه پنجمین المپیاد علمی حوزه به صورت فراگیر در حوزه های علمیه برگزار می شود، اظهار داشت: امسال حدود 1100 نفر از حوزه علمیه قم در آزمون مقدماتی المپیاد شرکت کردند.
مدیر حوزه علمیه استان  قم افزود: پس از برگزاری آزمون مقدماتی در همه استان ها، ان شاءالله مرحله نهایی المپیاد در مردادماه سال آینده، به صورت متمرکز توسط ستاد مرکزی حوزه های علمیه برگزار خواهد شد.
حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال با بیان اینکه شرکت کنندگانی که حائز امتیاز هفتاد در آزمون مقدماتی شوند، برای مرحله نهایی پذیرفته خواهند شد، تصریح کرد: کسانی که به مرحله نهایی راه پیدا کنند، در دو موضوع "فقه و اصول" و "علوم عقلی و نقلی" به رقابت خواهند پرداخت.
وی با اشاره به اینکه از دوره های گذشته شاهد عملکرد مناسب محصلین، طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در المپیاد علمی هستیم، گفت: در سال های اخیر، تقریبا 99 درصد از برگزیدگان نهایی از حوزه علمیه قم بودند.
مدیر حوزه علمیه استان قم افزود: ظرفیت حوزه علمیه قم از نظر کیفی و کمی به گونه ای است که جمع کثیری از برگزیدگان کشوری از حوزه علمیه قم خواهند بود.
رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین در پایان ابراز امیدواری کرد: برگزاری این المپیادها و مسابقات علمی موجب "رشد و تعالی" و "شوق و اشتیاق" روزافزون طلاب و فضلای حوزه در فراگیری علوم آل محمد(ص) شود و مسئولان حوزه بتوانند در راستای ارتقای حوزه علمیه و حوزویان عزیز گام بردارند.
حجت الاسلام محمدعلی نظری مسئول امتحانات حوزه علمیه استان قم نیز در سخنانی گفت: هدف از برگزاری این مسابقه علمی، شناسایی استعدادهای برتر، ایجاد رقابت سالم علمی، افزایش سطح آگاهی، علمی، مرور و تثبیت درس های گذشته، ایجاد شور و نشاط و زمینه سازی برای شکوفایی استعدادهای طلاب است.

وی افزود: از  یک هزار و 100 نفر از طلاب شرکت کننده در این مسابقه علمی، 501 نفر در سطح دو،360 نفر در سطح 3 و231 نفردر درس خارج می باشند.

مسئول امتحانات حوزه علمیه استان قم با بیان اینکه استقبال طلاب از آزمون علمی بسیار خوب بوده، عنوان کرد: نتیجه آزمون اول اسفند از طریق سایت معاونت آموزش اعلام خواهد شد.

 حجت الاسلام نظری ابراز داشت: کسانی که بتوانند امتیاز لازم را کسب کنند، به آزمون مرحله کشوری  در مرداد ماه سال ۹۶ در قم برگزار خواهد شد، راه پیدا خواهند کرد.

 مسئول امتحانات حوزه علمیه استان قم افزود: آزمون مرحله کشوری که سه روزه می باشد به صورت متمرکز خواهد بود و در اختتامیه آن مطابق هر سال یکی از مراجع تقلید سخنرانی خواهد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha