سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حمایت رهبران مذهبی و فعالان مدنی از مسلمانان در تگزاس

حوزه/ فعالان مذهبی و مدنی در ایالت تگزاس با فرستادن پیام همبستگی با مسلمانان و مهاجران، اعتراضشان را به ممنوعیت موقت ورود پناهندگان به آمریکا نشان دادند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، گروهی از رهبران مذهبی در ایالت تگزاس در آمریکا اوایل این هفته با فرستادن پیام همبستگی با مسلمانان و مهاجران، اعتراضشان را به ممنوعیت موقت ورود پناهندگان به این کشور توسط دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نشان دادند.

عمر سلیمان یکی از مسلمانان برجسته تگزاس در کنفرانسی خبری در شهر ایروینگ مخالفتش را با این قانون نشان داد. در این کنفرانس خبری حامیان ادیان مختلف، فعالان حقوق مدنی پناهندگان و رهبران حزب دموکرات حضور داشتند. شهر ایروینگ یکی از شهرهای مسلمان‌نشین و مهاجر نشین در تگزاس است.

عمر سلیمان در این کنفرانس خبری گفت: ما این وضعیت را تحمل نمی‌کنیم. من به شخصه از تمامی سیاستمداران و همسایگانمان دعوت می‌کنم که برای شناختن بیشتر مسلمانان به اینجا آمده و در فضای دوستی و رفع بدگمانی‌ها قدم بردارند.

* ترامپ در اشتباه است

وی افزود: ترامپ هنوز نیامده یکسره علیه مسلمانان حکم صادر می‌کند و اگر او خیال می‌کند که چون یک دولت جمهوری خواه دارد می‌تواند بدون چالش چنین فرامینی صادر کند، بی‌شک در اشتباه است.

درحالی که به روز مسلمان در تگزاس در 31 ژانویه نزدیک می‌شویم، عده‌ای از سیاستمداران آمریکایی در این ایالت دست به اقدامات اسلام‌هراسی زده‌اند. در همین راستا چندی پیش سناتور کایل بیدران از حزب جمهوری‌خواه با ارسال یک نظرسنجی به ائمه جماعت مسلمان در تگزاس، با تفتیش عقاید قصد داشت آنان را مجبور به رد شریعت اسلامی کند.

سپس بث وندوین شهردار ایروینگ نیز روز پنجشنبه سمیناری امنیتی برگزار کرده بود که «مبارزه با تروریسم اسلامی رادیکال در تگزاس» نام داشت. در همین راستا نیز ده‌ها فعال و رهبر مذهبی برجسته در ایروینگ با جمع شدن در بیرون ساختمان شهرداری از شهردار خواستند در این سمینار شرکت نکند.

طبق آمار مرکز تحقیقات پیو، مسلمانان 1% جمعیت 322 میلیونی آمریکا را تشکیل می‌دهند. ترامپ اخیرا طی حکمی ورود مهاجران و پناهندگان به این آمریکا را به شدت محکوم ساخته و دادن ویزا به شهروندان کشورهایی چون عراق، ایران، سومالی، سودان، سوریه و یمن را به مدت 1 ماه متوقف ساخته است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha