پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
از سر گیری روابط حماس و قاهره

حوزه/ سیاستمداران مصر ضمن تاکید بر اهمیت ازسر گیری روابط مصر و حماس، از نتایج مثبت گفتگوهای صورت گرفته میان دو طرف در قاهره ابراز خوشحالی کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، مسئولان و سیاستمداران مصر ضمن تاکید بر اهمیت از سر گیری روابط مصر و حماس از نتایج مثبت گفتگوهای صورت گرفته میان دو طرف در قاهره ابراز خوشحالی کردند.

روز پنج شنبه گروهی از حماس به ریاست اسماعیل هنیه برای گفتگو در زمینه تقویت روابط حماس و مصر راهی قاهره شد و دیدارهای سازنده ای با وزیر اطلاعات و شماری از مسئولان مصر صورت گرفت و طرفین در این دیدارها بر ضرورت از سر گیری روابط و رایزنی ها در مرحله آینده تاکید کردند.

احزاب مصری نیز ضمن ابراز خرسندی از تحولات صورت گرفته در این زمینه بر ضرورت باز شدن صفحه جدیدی از این روابط تاکید و برقراری روابط دوستانه و ایجاد افق های جدید سیاسی و اقتصادی و اجتماعی با نوار غزه تاکید کردند.

حزب مصر عربی سوسیالیست در این زمینه تاکید کرد: این روابط باید به نوعی همبستگی منتهی شود و باعث پایان دادن به قطع رابطه میان طرفین باشد.

وحید الاقصری رئیس این حزب افزود: دیدارهای صورت گرفته بسیار مهم است به ویژه با توجه به خطراتی که امروزه کشورهای عربی و مساله فلسطین را تهدید می کند و برخی تلاش می کنند میان کشورهای عربی دشمنی و فتنه ایجاد کنند.

وی افزود: فقط دشمنان اسلام از اختلاف میان قاهره و حماس شود می برند واین دیدارها می تواند نوعی وحدت و قدرت عربی در منطقه ایجاد کند.

الاقصری ادامه داد: حماس هیچ گاه برای مردم مصر غریبه نبوده و من بر این باورم که باز شدن افق روابط جدید می تواند اختلافات گذشته را از بین ببرد.

از سوی دیگر عبدالغفار شکر رئیس حزب ائتلاف سوسیالیستی نیز بر ضرورت آغاز دور جدید از روابط میان قاهره و حماس تاکید کرد و افزود: این روابط می تواند موجب تقویت جایگاه مصر در منطقه و حمایت بیشتر ما از مساله فلسطین باشد.

وی افزود: امیدوارم مصر به سمتی پیش برود که عهده دار تمام پرونده های مربوط به فلسطین باشد و من از جنبش حماس و فتح و سایر گروههای فلسطینی می خواهیم بر روی برنامه ای مشترک برای حل مشکل فلسطین به توافق برسند.

محمود فهمی کریم سفیر اسبق فلسطین در فلسطین اشغالی نیز گفت: از تحولات صورت گرفته میان مصر و حماس خوشحالم و بار دیگر تاکید می کنم که جنبش حماس برای مصر چیزی جز خیر و خوبی به همراه ندارد و تا کنون هیچ کس در مصر موفق نشده ثابت کند که حماس با مصر دشمن است و دیدارهای صورت گرفته نیز ثابت کرد که حماس دوست مصر است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha