پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
برگزاری روز وحدت در مسجدی در کارولینای شمالی

حوزه/صدها تن از مردم، مسلمانان و پناهندگان شهر اپیکس در کارولینای شمالی، با تجمع در مسجد، همبستگی‌شان را در اعتراض به اقدامات جدید ضداسلامی دولت آمریکا نشان دادند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از wncn، درحالی که مردم و مسلمانان آمریکا نگران تصویب قوانین جدید ضداسلامی توسط دولت این کشور هستند، مسجد شهر اپیکس در ایالت کارولینای شمالی در آمریکا، مراسم روز وحدت برگزار کرد.
در این مراسم که با حضور صدها تن از مردم از قومیت‌ها و ادیان مختلف برگزار شد، حاضران همبستگی‌شان را با مسلمانان نشان داده و به ممنوعیت ورود مسلمانان و پناهندگان به آمریکا اعتراض کردند.
هدف ساکنان اپیکس از تجمع در مسجد، دور هم جمع شدن یک گروه با تنوع جمعیتی، فرو ریختن سدهای فرهنگی و ایجاد شبکه‌ای برای حمایت از خانواده‌هایشان بود.
بسیاری از حاضرین نگرانی‌شان را از تاثیر این قوانین روی ساکنان فعلی آمریکا ابراز داشتند. بسیاری از ساکنان نیز نگران بالا رفتن وقوع حوادث اسلام‌هراسی و نفرتی برای مردم به ویژه مسلمانان در آمریکا بودند.
سازمان‌دهندگان و داوطلبان همچنین در بخشی از پروژه روز وحدت، برای خانواده‌های پناهجویان که به تازگی به منطقه آمده‌اند، بسته‌هایی آماده کردند. 
درحالی که قانون جدید ممنوعیت ورود شهروندان تبعه هفت کشور مسلمان بعضی از مردم را شوک زده کرده،  بسیاری انتظار چنین روزی را با روی کار آمدن ترامپ می‌کشیدند.
هنادی اسد یکی از برگزارکنندگان روز وحدت می‌گوید: من خودم یک مهاجر هستم که 30 سال پیش به آمریکا آمده‌ام و در این کشور زندگی می‌کنم. و وحشت دارم از اینکه اگر کشور را ترک کنم آیا دوباره اجازه بازگشتن به اینجا را خواهم داشت یا خیر!

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha