پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
خانم شفیعی

حوزه / معاون آموزش حوزه‌ علمیـه خواهران استان اصفهان گفت: پذیرش حوزه خواهران استان اصفهان همزمان با سراسر کشور از ۱۵بهمن‌ماه از طریق پایگاه اینترنتی www.whc.ir آغاز می‌شود و به مدت یک ماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش  خبرگزاری «حوزه»  از اصفهان، زهرا شفیعی صبح امروز در جمع خبرنگاران  از آغاز پذیرش حوزه های  خواهران خبر داد و  اظهار کرد: در حال حاضر  447 مدرسه علمیه خواهران فعال در کشور وجود دادر  که از این تعداد،44  مدرسه در سطح 2، تعداد 6 مرکز تخصصی در سطح 3 و 2 مرکز در سطح 4 در استان اصفهان فعال‌اند.

وی با اشاره به شیوه‌های تحصیل در سطوح مختلف ابراز کرد: در سطح 2، شیوه‌های حضوری تمام‌وقت، نیمه‌حضوری و پاره‌وقت رایج است و در سطح 3 نیز به شیوه حضوری تمام‌وقت، نیمه‌حضوری و غیرحضوری ارائه می‌گردد، سطح 4 هم به صورت حضوری تمام‌وقت برگزار می‌‌شود.

معاون آموزش حوزه‌ علمیه خواهران استان اصفهان، با بیان این که پذیرش در سطح 4 فقط از دانش‌آموختگان سطح 3 حوزه‌های علمیه خواهران و پذیرش در سطح 3، از دانش‌‌آموختگان سطح 2 است، اظهار داشت: برای سطح 2، از دانش‌آموختگان سیکل و دیپلم پذیرش انجام می‌شود.

وی، تفسیر و علوم قرآن، فقه و اصول، تاریخ اسلام، اخلاق و تربیت اسلامی، مدرسی ادبیات عرب، ، مطالعات اسلامی زنان، کلام اسلامی،  کلام با گرایش امامت، کلام با گرایش مهدوی گفت: رشته‌های سطح 3 در اصفهان
وی رشته‌های سطح 4 را «فقه خانواده» و «تفسیر تطبیقی»‌ برشمرد و تصریح نمود: از 15 بهمن، همزمان با ولادت حضرت زینب(س) برای سطح 2 و 3 ثبت نام آغاز می‌گردد.

معاون آموزش مدیریت حوزه‌ علمیه خواهران استان اصفهان یادآور شد: متقاضیان می توانند از 15 بهمن ماه با مراجعه به پایگاه اینترنتی www.whc.ir اقدام به ثبت نام نمایند.

 شفیعی ادامه داد: در سطح 2 آزمون ورودی نداریم و مصاحبه علمی برای پذیرش در این سطح، 10 تیر ماه به مدت یک ماه انجام خواهد شد و نتایج آن در 2شهریور 1396 اعلام خواهد گشت.

وی، اهداف مشخص‌شده برای سطح 2 را تربیت کارشناسان مسائل دینی، مشاوران مذهبی و مبلغان کارآمد؛ تربیت مربیان و معلمان معارف اسلامی؛  آماده‌سازی استعدادهای برتر برای تحصیل در مقاطع بالاتر بیان نمود.

معاون آموزش حوزه‌های علمیـه خواهران اصفهان در ادامه اهداف تحصیل در سطح 3 را شامل تربیت مدرس و مربی برای دوره عمومی حوزه‌های علمیه خواهران و دوره‌های کارشناسی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی؛ تربیت پژوهشگر در گرایش‌های مربوط؛ تربیت مبلغان کارآمد و مدیران فرهنگی؛ آماده‌سازی استعدادهای برتر به منظور ورود به مقاطع بالاتر بیان نمود.

۳۱۳/۳۸

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha