چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
ترامپ باید متوقف شود/ مردم باید به خیابان‌ها بریزند

حوزه/نخستین نماینده مسلمان در کنگره آمریکا، از مردم این کشور خواست در اعتراض به سیاست‌های جدید ترامپ اقدام عملی نشان داده و به خیابان‌ها بریزند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، کیث الیسون، نخستین نماینده مسلمان در کنگره ایالات متحده آمریکا از مردم این کشور خواست در اعتراض به سیاستگذاری‌های جدید دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در رابطه با مهاجران، پناهندگان و مسلمانان به خیابان‌ها بریزند.

کیث الیسون نماینده دموکرات و نخستین مسلمان آمریکایی که در سال 2007 وارد کنگره این کشور شد، امروز در مصاحبه با خبرنگاران گفت: اکنون زمان آن رسیده که مردم فعال شده و به صورت سازمان‌دهی شده عمل کنند.

الیسون که یکی از نامزدهای برجسته برای منصب ریاست کمیته ملی حزب دموکرات می‌باشد گفت: ترامپ باید متوقف شود و قدرت مردمی تنها نیرویی است که می‌تواند جلوی او را بگیرد. ما به راهپیمایی‌های گسترده مردمی نیاز داریم. ما به این راهپیمایی‌ها در سرتاسر آمریکا، تگزاس، واشنگتن دی.سی و مینه‌سوتا نیاز داریم.

وی روز جمعه پیش از رفته به هیوستون در راهپیمایی‌های مردمی در حضور پیدا کرد.

الیسون در ادامه سخنانش گفت: از مردم شنیده‌ام که در مسیرهای ایالتی آمریکا موقف شده‌اند. در حال حاضر جلوی ورود بعضی از مردم را در مرزها گرفته‌اند. دولت آمریکا با این رفتارش سبب از هم پاشیده شدن خانواده‌ها می‌شود. این عملکرد توهین مطلقی به آمریکا به عنوان کشوری است که باید به پناهندگان رنج‌دیده، پناه دهد. این عملکرد اساسا در راستای منافع داعش است و تایید کننده سخنان دشمنان آمریکا می‌باشد.

الیسون در پایان گفت: سخنگوی دولت آمریکا اعلام کرد که استفاده از مذهب به عنوان عنصری برای برخورد و حمله به مردم غلط و ضدآمریکایی است. درحالی که ترامپ با گذاشتن ممنوعیت برای ورود شهروندان کشورهای مسلمان نشین به آمریکا دقیقا همین اقدام را کرده و ما چنین چیزی را تحمل نخواهیم کرد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز جمعه با صدور فرمانی، ورود به آمریکا را برای اتباع هفت کشور عراق، سوریه، ایران، سومالی، سودان، یمن و لیبی برای مدت دست کم 90 روز به حال تعلیق درآورده و مرزهای این کشور را به روی پناهندگان به طور کامل بست. عملی که سبب خشم عمومی در جامعه آمریکا و به راه افتادن تظاهرات‌های مردمی در سراسر این کشور شده است.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha