پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حسینی مقدم مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم

حوزه/مسابقه بزرگ کتابخوانی نماز حول محور کتاب«ثانیه های انس» جمعه۱۵بهمن ماه و به صورت همزمان در مصلا های نمار جمعه استان قم برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین حسینی مقدم مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم، امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به فرارسیدن مناسبت دهه مبارک فجر اشاره کرد و گفت:انقلاب اسلامی ایران که با حرکت پیامبرگونه امام راحل و با حضور یکپارچه ایران اسلامی دنیا را به حیرت واداشت از الطاف بزرگ الهی به این کشور بود که باعث شد همه ایادی استکبار و عوامل رژیم طاغوت در مقابل این حرکت عظیم مردمی تسلیم شوند.

وی افزود: راه امام خمینی و انقلاب امام  به برکت خون شهدا و با هدایت های حکیمانه رهبری قله های مختلف ترقی و تعالی را فتح می کند و چشم امید همه مظلومان و مستضعفان عالم قرار گرفته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم به مسابقه بزرگ کتابخوانی اشاره کرد و گفت: این اداره کل با مشارکت ستاد اقامه نماز استان،با توجه به فرارسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی و پیروزی شکوهمند این انقلاب بر طاغوت و همچنین رهنمودهای مکرر رهبری معظم انقلاب اسلامی  پیرامون ترویج و توسعه فرهنگ نماز در بین مردم ایران اسلامی و عمل به آموزه های قرآن کریم مبنی بر اقامه نماز توسط صالحان، اقدام به برگزاری مسابقه بزرگ کتابخوانی نماز با جوایز ارزنده کرده است.

وی افزود: مسابقه بزرگ کتابخوانی نماز حول کتاب"ثانیه های انس" به صورت حضوری و همزمان در 15بهمن ماه سال جاری و در ایام فرخنده دهه فجر از ساعت 9صبح در مصلی های نماز جمعه استان قم برگزار می شود.

*توزیع ۱۳هزار جلد کتاب "ثانیه های انس" بین مردم

حجت الاسلام والمسلمین حسینی مقدم خاطر نشان ساخت:تاکنون 13هزار جلد کتاب"ثانیه های انس" در بین علاقه مندان توزیع شده است که 10هزار جلد از این کتاب ها از محل موقوفات کتب مذهبی تهیه شده است و هزینه فروش کتاب ها نیز به اختصاص جوایز برای برگزیدگان تعلق گرفته است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه افزود:این مسابقه همزمان در مصلی جمعه پردیسان، کهک، خلجستان و زندان لنگرود برای زندانیان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به خصوصیت های خوب این مسابقه تاکید کرد:اولین خصوصیت این مسابقه بزرگ این است که حول محور نماز به عنوان یک واجب بزرگ و مهم و اساسی برگزار می شود و احیاء این واجب بزرگ الهی به عنوان یکی از شعائر الهی حائز اهمیت است.

*۲۲بهمن ماه قرعه کشی مسابقه بزرگ کتابخوانی نماز

حجت الاسلام والمسلمین حسینی مقدم گفت:بناست که 40سوال برای این مسابقه به صورت تستی طرح شود و مراسم قرعه کشی نیز در22بهمن ماه بعد نماز مغرب و عشاء در مکانی که متعاقبا اعلام خواهد شد برگزار خواهد شد.

*سایر برنامه های اوقاف قم در دهه فجر

مدیر کل اوقاف و امور خیریه قم با اشاره به سایر برنامه های این اداره کل در دهه مبارکه فجر گفت: در دهه فجر امسال  برنامه های خوبی در امامزادگان برگزار می شود که از مهم ترین این برنامه ها می توان به برگزاری مراسم جشن ویژه بانوان، مراسم جشن پیروزی انقلاب اسلامی، محافل انس با قرآن کریم،  برگزاری نمایشگاه در برخی امامزادگان شاخص و دیدار با برخی خانواده های شهدا اشاره کرد.

خاطر نشان می شود: در انتهای این دیدار، خامه یار رئیس ستاد اقامه نماز استان گفت: این مسابقه بزرگ کتابخوانی اولین حرکت جدی است که بعد از اجلاسیه نماز و تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر استفاده از همه ظرفیت ها در جهت اقامه نماز و با دو هدف ترویج فرهنگ نماز و ترویج فرهنگ کتابخوانی به اجرا در می آید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha