پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
آیت الله نوری همدانی

حوزه/ ظلم هیچ وقت پایدار نخواهد بود روزی از بین خواهد رفت، تجربه نشان داده همیشه در مقابل حق، ظلم و باطل بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از طلاب غیر ایرانی به  اجتماع مدرسه فیضیه اشاره کرده و گفتند: این نوع اجتماعات برای حمایت از مردم مظلوم بحرین و مبارزه با ظلم و ستم ضروری است.

ایشان افزوند: ظلم هیچ وقت پایدار نخواهد بود و روزی از بین خواهد رفت؛ تجربه نشان داده  همیشه در مقابل حق، ظلم و باطل بوده است.

این مرجع تقلید عنوان کردند: امروز هم تمام اسلام در مقابل همه کفر ایستاده است و هدف دشمن هم از بین بردن حق و حقیقت و اسلام است و آنها تا آخرین لحظه نیز از این عمل خود دست بردار نخواهند داشت، ولی خدا نمی خواهد این نور و حقیقت خاموش شود.

معظم له گام برداشتن در راه تعلیم معارف اسلامی و تفقه دینی را از بالاترین و با ارزش ترین آموزهای در اسلام دانستند و بیان کردند: طلبگی یکی از بهترین شغلها است و به همین دلیل لازم است قدر آن را دانست و شکرگزار آن بود و برای ترویج مبانی دینی در دنیا تلاش کرد.

معظم له بیان داشتند: قرآن انواع  مهاجرت کردن را بیان می کند، جهاد و تفقه در دین از جمله آن موارد است، برای تحقق هر کدام از این امور  لازم است، تلاش کرد.

 ایشان افزودند: طلبگی اصولی دارد، اخلاص، داشتن همت بلند، علم آموزی، داشتن اراده و تقوا، تعلیم و تهذیب نفس و شناخت زمان  از جمله این موارد است.

حضرت آیت الله نوری همدانی  گفتند: انسان بی سواد نه تنها نمی تواند مفید برای جامعه باشد، بلکه آثار منفی نیز به همراه خواهد داشت؛اگر می خواهیم مدیر و مبلغ موفق باشیم، باید از سواد کافی برای انتقال مبانی و مفاهیم دینی واسلامی  برخوردار شویم.

 معظم له بیان داشتند: علم فقه به معنای شناختن و شناساندن دین است، این شناختن و شناساندن بدون تعلیم و تعلم و یادگیری معارف دینی،عبادی و اخلاقی، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و مدنی میسرنمی شود و امکان نخواهد داشت.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha