شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت‌الاسلام حسینی

حوزه/ رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان گفت: ایام دهه فجر فرصت مناسبی است که دلایل به وقوع پیوستن انقلاب و علل پایداری آن و نقش بی‌بدیل بنیانگذار جمهوری اسلامی، برای نسل‌های بعد از انقلاب، معرفی و مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، حجت‌الاسلام عبدالصاحب حسینی، مسئول کمیته قرآن و تشکل‌های دینی و مردمی ستاد دهه فجر کاشان، ظهر امروز در نشست شورای اداری، ضمن تشریح برنامه های ایام‌الله دهه فجر اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران بر خلاف سایر پدیده‌های اجتماعی پدیده ای هدفمند بود.

وی، پیاده سازی تفکر انبیاء و تحقق آمال همه موحدان راستین یعنی تشکیل یک حکومت مردمی براساس تعالیم اسلام و آموزه های حیات بخش قرآن به‌ عنوان حکومت اسلامی را از اهداف بلند مدت آن خواند و خاطرنشان کرد: این حکومت دینی در مدیریت دنیوی جامعه خود، به دنبال ایجاد عدالت گسترده در جامعه و تحقق پیشرفت است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان افزود: به تعبیر مقام معظم رهبری نتیجه تحقق چنین هدفی را می توان ایرانی مستقل، آزاد، برخوردار از ثروت و امنیت، متدین و بهره مند از معنویت و اخلاق، پیشرو در رقابت جامعه عظیم بشری در علم و بقیه دستاوردها دانست.

حجت‌الاسلام حسینی تصریح کرد: هدف اساسی پیشرفت و ایجاد عدالت در فرهنگ دینی ما، رشد اخلاقی، تکامل معنوی و رستگاری انسان است و این همان تعبیری است که ما از دنیا به‌عنوان مزرعه آخرت سراغ داریم.

وی افزود: امروز فعالیت های فرهنگی، قرآنی و اجتماعی و نهادهای دینی و اجتماعی متکفل این برنامه ها همچون مساجد، هیئات مذهبی و مؤسسات قرآنی در دهه چهارم انقلاب باید در این جهت حرکت کنند که عمده آن بحث سبک زندگی اسلامی و تربیت دینی است.

عضو شورای فرهنگ عمومی کاشان با اشاره به تعارض منافع استکبار با اهداف انقلاب اسلامی اظهار داشت: نظامی که برآمده از اسلام است با ذات نظام سلطه در تعارض است و این مسئله تنها محدود به یک یا چند مورد خاص نیست، ما درتمامی صحنه‌ها با مواضع نظام استکبار جهانی مخالف هستیم.

حجت الاسلام حسینی در بخش دیگری از سخنان خود، بزرگداشت دهه فجر را تجدید بیعتی دوباره با آرمان‌های بلند انقلاب و امام راحل (ره) دانست و اظهار داشت: ایام دهه فجر فرصت مناسبی است که دلایل به وقوع پیوستن انقلاب و علل پایداری آن و نقش بی‌بدیل بنیانگذار جمهوری اسلامی، برای نسل‌های بعد از انقلاب، معرفی و مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد.

وی افزود: حضور و مشارکت پرشور همه اقشار مردم که صاحبان اصلی انقلاب و این کشور هستند می‌تواند بر شور و نشاط جشن‌های ایام‌الله دهه فجر بیافزاید.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان با اشاره به اینکه مسؤولیت کمیته قرآن و تشکل های مردمی ستاد دهه فجر به این نهاد واگذار شده، خاطر نشان کرد: اجتماع بزرگ مدافعان حرم با حضور مسئولان هیئات و جلسات مذهبی کاشان همزمان با روز میلاد حضرت زینب(ص) یکی از برنامه های شاخص این کمیته است که با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر انقلابی‌گری، انقلابی عمل کردن و جهاد کبیر و ترسیم مرزهای حیات انقلاب اسلامی در جهان کنونی برنامه ریزی شده است.

وی برگزاری محافل انس با قرآن را از دیگر برنامه های شاخص این کمیته خواند و اظهار داشت: برنامه های قرآنی دهه فجر با حضور سایر نهادها همچون اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، موسسات قرآنی، کانون های فرهنگی، سازمانی فرهنگی ورزشی شهرداری، اداره آموزش و پرورش، اداره اوقاف و امور خیریه، نیروی مقاومت بسیج، اداره آموزش و پرورش برگزار می‌شود که حاصل آن برگزاری 15 محفل انس با قرآن در شهرها و روستاهای این شهرستان است.

به گفته وی، گردهمایی مبلغات و خانم جلسه‌ای ها و تجلیل از مبلغات نمونه، جشن بزرگ انقلاب همراه با دعای کمیل در مسجد حبیب بن موسی(ع)، برگزاری 6 جشن محوری پیروزی انقلاب اسلامی در مساجد، همایش هیئات مذهبی و تجلیل از هیئات مذهبی برتر و برگزاری 12 گفتمان دینی از دیگر برنامه های این کمیته خواهد بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha