جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله نمازی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در کاشان، با بیان این که ضرورت دارد، زوج های جوان از حقوق متقابل هم اطلاع داشته باشند، گفت: رعایت حقوق متقابل از ضروریات زندگی زناشویی زوج‌های جوان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی، ظهر امروز در دیدار با اعضای ستاد اقامه نماز کاشان، با اشاره به گزارش مسئولان این ستاد، برای برگزاری همایشی ویژه زوج های جوان با موضوع «نقش نماز در سلامت، تداوم زندگی و دوری از گناه»، اظهار د اشت: از آن جایی که بسیاری از جوانان ما از تأثیرات پر برکت نماز در زندگی اطلاع کافی ندارند، برگزاری چنین همایش هایی  شایسته تقدیر است.

وی افزود: هرچند نماز یکی از فروعیات می باشد ولی باعث ایجاد صفا، صمیمیت و تداوم زندگی زناشویی شده، کما این که رعایت حقوق متقابل از سوی زوجین، به تداوم زندگی کمک می کند.

نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان این که رعایت حقوق متقابل از ضروریات زندگی زناشویی زوج‌های جوان است، اظهار داشت: این‌طور نیست که اگر یک دختر به سن هیجده سالگی رسید، واجد شرایط ازدواج می باشد، و یا پسری که به سن بیست سالگی رسید، شرایط ازدواج دارد، بلکه باید ویژگی هایی را قبل از ازدواج در درون خود ایجاد کنند.

آیت الله نمازی در ادامه سخنان خود، چهار تخصص دختران را برای امر ازدواج ضروری دانست و گفت: داشتن مدیریت مهندسی خانواده برای دختری که می‌خواهد ازدواج کند، ضروری است؛ دختری که ازدواج می کند باید مسائل زندگی را به گونه‌ای مهندسی کند که دارای جاذبه باشد؛ مانند قراردادن یخچال، چیدمان مبلمان و لوازم خانه، انتخاب رنگ و نوع لباس وغیره، که همه این موضوعات، نیاز به مهارت و تخصص دارد.

عضوجامعه مدرسین حوزه علمیه قم، دانش تغذیه را از دیگر مهارت‌های مورد نیاز یک زن جوان در خانواده دانست و گفت: معمولا دختران جوانی که دنبال تحصیل می روند حتی یک روز هم آزمایش طبخ نداشته‌اند که باید در شروع زندگی زناشویی، مهارت  پخت غذاهای متنوع را داشته، تا زندگی آرام و خوبی را سپری کنند.

آیت الله نمازی، یادآورشد: رعایت حقوق متقابل نیز از مهمترین تخصص‌هایی است که یک دختر نسبت به پسر و بالعکس، یک پسر نسبت به دختر، برای ازدواج باید داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه اکثریت زوج‌های جوان، نسبت به همه مسائل نماز، آگاهی کافی ندارند، گفت: زوج‌های جوان در هر قشری از جامعه، اعم از دانشجو، طلبه، کارگر، صنعتگر، اداری، غیراداری و ...، در خصوص جایگاه نماز، آثار و برکات آن اطلاع کافی ندارند و ضروری است در این خصوص اقداماتی صورت گیرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری، افزود: همانطورکه همه اقشار جامعه در مواقع بیماری به بیمارستان و پزشک مراجعه دارند، در یادگیری مسائل دینی مانند احکام نماز نیز باید به متخصصین امر مراجعه و آموزش های لازم که تکلیف شرعی هستند را بیامورند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha