جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ درس خارج آیت الله العظمی سبحانی در سال تحصیلی جدید

حوزه/ مدیر اطلاع رسانی وتوسعه فرهنگ پژوهش حوزه علميه خراسان از آغاز ثبت نام كارگاه اصول و فنون تقرير نويسي درس خارج خبر داد

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، هادی حصاری، مدیر اطلاع رسانی وتوسعه فرهنگ پژوهش حوزه علميه خراسان از آغاز ثبت نام كارگاه اصول و فنون تقرير نويسي درس خارج خبر داد و آخرین مهلت ثبت نام كارگاه آموزشي روش تقريرنويسي درس خارج حوزه خراسان را تا 30 بهمن ماه اعلام کرد و افزود:  اين دوره در4 جلسه  طی یک روز برگزار خواهد شد و حضور طلاب سال اول درس خارج و طلاب این مقطع كـه تاكنون در اين دوره شركت نكرده‌اند، الزامي است.

 
وي با بيان اين كه طلبه سطح خارج بايد اقوال، ادله و تحليل استاد را تبيين، تقرير و به طور معمول نتيجه‌گيري كند، اين را مهمترين انتظار استادان از طلاب خارج خوان دانست و اظهار داشت: محور كارگاه‌هاي تقريرنويسي در حوزه علميه خراسان نيز روش حل مسئله، نتيجه گيري و استنباط فقهي و اصولي مي باشد.
 
مدیر اطلاع رسانی و توسعه فرهنگ پژوهش حوزه علميه خراسان افزود: اين انتظار در برخي تقريرها ديده مي‌شود كه مركز مديريت حوزه علميه خراسان از آن به عنوان تقرير برتر تجليل مي كند.
 
حصاری با بيان اينكه در اين دوره، تاريخ تحولات مكاتب و منابع فقه و اصول، اصول و فنون تقريرنويسي، جايگاه شناسي درس خارج و روش حل مسئله در فقه و اصول تدريس مي‌شود، ابراز داشت: اين دوره ها به توانمندسازي طلاب سطوح عالي در توليد و ارائه تقريرات قابل استفاده و مفيد كمك و امكان فراگيري اصول و معيارهاي تقريرنويسي با هدف تدوين تقرير نه املاء نويسي فراهم مي كند.
 
وی، آشنايي با شيوه هاي گوناگون تقريرنويسي درس خارج، آگاهي طلاب از منابع قابل مراجعه به درس خارج و آشنايي با مباني و پيش نيازهاي فقه پژوهي را از ديگر هدف‌هاي مورد نظر در اين دوره ها برشمرد و گفت: با توجه به اهميت آموزش پژوهش محور و گذراندن دوره هاي پژوهشي، تقرير نويسي نيز رويكرد پژوهشي دارد تا بتوانند مطالب درس خارج را عملياتي و تحقيق وار پياده كنند.
 
حصاری خاطرنشان کرد: متقاضيان علاوه بر تماس با شماره راهنماي 32008464ـ051 مي توانند براي كسب اطلاع بيشتر و ثبت نام در دوره به سايت حوزه علميه خراسان به نشاني www.hozehkh.com، پرتال طلاب، بخش پژوهش، گزينه «ثبت‌نام كارگاه تقريرنويسي» مراجعه كنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha