چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
دهه فجر

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی تاکید کرد: نباید یادمان برود که همه ما به ويژه مسؤلان نظام، بر سر سفره ای نشسته ایم که آن را امام (ره) و شهدا گسترانیده اند و باید مواظب باشیم در راه و مسیری که ایشان طراحی نموده اند، حرکت کنیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت الاسلام و المسلمین ابوالقاسم یعقوبی، ظهر امروز در دیدار با اعضای ستاد گرامیداشت دهه فجر استان، با تبریک فرارسیدن ایام الله دهه فجر اظهار داشت: در دوران حکومت پهلوی نه‌ تنها ملت، بلکه شخص اول مملکت هم از خود اختیاری نداشت، به طوری که تمام مهره‌های اصلی کشور از سوی بیگانگان و دشمنان خارجی تعیین می‌شدند و قدرت گزینشی در داخل کشور وجود نداشت، لیکن امام خمینی(ره) راه را برای همگان گشود و ملت ایران را به سوی کرامت انسانی سوق داد.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: معمار کبیر انقلاب اسلامی ابراهیم ‌وار تمام بت‌های طاغوت را از بین برد و با هدایت ها و تلاش های خستگی ناپذیر خود انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) خود به‌ تنهایی یک امت بود و از آنجا که به راه و هدف خود ایمان داشت توانست به‌ خوبی انقلاب را به سمت تعالی و استقلال هدایت کند، گفت: ما قبل از انقلاب همه صفر بودیم و ناخوانا، اما امام خمینی (ره) عدد بود و در وقتی در کنار ما قرار گرفت ما هم خوانا شدیم.

امام جمعه بجنورد تصریح کرد: در نتیجه ی در کنار هم قرار گرفتن  امام و امت، شخصیت و اقتدار ایران اسلامی تضمین شد و در اینجا بود که امام خمینی (vi) با تمام قدرت بیان کرد: «من به پشتوانه این ملت دولت تعیین می کنم و توی دهن این دولت می زنم».

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: امام راحل (ره) مردم سالاری دینی را نهادینه کرد و در این راستا حق بسیار بزرگی بر گردن ملت ایران دارد و بر همه آحاد ملت و دولت لازم است، هر ساله یاد و خاطره دوران پیروزی انقلاب اسلامی را گرامی بدارند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی تاکید کرد: نباید یادمان برود که همه ما به ويژه مسؤلان نظام، بر سر سفره ای نشسته ایم که آن را امام (ره) و شهدا گسترانیده اند و باید مواظب باشیم در راه و مسیری که ایشان طراحی نموده اند، حرکت کنیم.

وی تصریح کرد:  ملت ایران، همه آنهایی که نمک شناس اند و یا نمک نشناس را به خوبی می شناسند و در مورد هر دو گروه تصمیمات خوب و به موقعی می گیرند که نزدیک ترین نمونه آن قدرشناسی ملت از جانفشانی آتش نشان ها در حادثه ساختمان پلاسکو بود که توجه مردم قدرشناس به خدمت رسانان باعث شد تا جانباختگان در آن حادثه را با عنوان شهید تشییع کنند.

برگزاری بیش از هزار و 400 برنامه در دهه فجر

حجت الاسلام محمدعلی سالاری، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی نیز در این دیدار گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی و سقوط حکومت پهلوی، مستضعفان و دلسوزان مملکت اسلامی جایگزین زورگویان شدند و کشور را از دست استکبار نجات دادند.

وی با اشاره به برگزاری بیش از هزار و 400 برنامه به مناسبت دهه فجر در این استان، افزود:  600 برنامه در بجنورد، 208 برنامه در اسفراین، 200 برنامه در شیروان، 161 برنامه در مانه و سملقان، 78 برنامه در راز و جرگلان، 120 برنامه در فاروج و در شهرستان گرمه هم 70 برنامه محوری برگزار می شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با تاکید بر برگزاری پرشور و شعور برنامه‌های ایام‌الله دهه فجر در سراسر استان خاطرنشان کرد: جشن های دهه فجر با محوریت مردم در سراسر استان برگزار و وظیفه شرعی هر مسلمانی است در این برنامه ها شرکت کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha