پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین عباسی با تبریک فرا رسیدن دهه فجر انقلاب، مردم سالاری دینی را رمز بقاء و ماندگاری انقلاب اسلامی خواند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی، امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه امام صادق (ع) قزوین، ضمن تبریک فرارسیدن دهه مبارکه فجر، به مجاهدت های حضرت امام خمینی (ره) در پیروزی انلاب اسلامی اشاره کرد و اظهارداشت: امام(ره) دارای اراده ای پولادین و اعتماد به نفس کامل بود و به درستی راه خود اطمینان داشت.

وی افزود: امام خمینی (ره) در سال های پیش از انقلاب به تربیت گروهی از شاگردان مورد اعتماد و معتقد و توانا همت گمارد که با حضور در شهرها و مناطق مختلف در زمینه سازی و تداوم انقلاب اسلامی نقش ارزشمندی ایفا نمودند.

مدیر حوزه علمیه قزوین به سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، اشاره و این روزها را یادآور اوج مبارزات ملت ایران در برابر رژیم طاغوت دانست و عنوان داشت: ملت بزرگ ایران در چنین روزهایی با وحدت و همبستگی، رژیم طاغوت را برچیدند و یک حکومت دینی و بر پایه رأی مردم پایه گذاری کردند.

وی با بیان این که امام خمینی(ره) از آغاز مبارزات تا آخرین لحظه عمر بابرکتشان هیچ ترسی از قدرت های جهانی نداشتند، خاطرنشان کرد: مهم ترین عامل پیروزی انقلاب اسلامی ایمان راسخ و تقوای الهی امام خمینی(ره) بود.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی  به نقش تعیین کننده حوزه های علمیه در کشور اشاره کرد وبیان داشت: یكی دی از عرصههای حضور جوانان در نهضت اسلامی، حوزههای علمیه و مدارس علوم دینی بود كه جوانان متدین و آگاه را پرورش داده بود و آنان تحت هدایت و راهنمایی علمای بزرگ به مقابله و مبارزه با رژیم میپرداختند.

وی افزود: حوزه های علمیه  با همه موجودیت خود از مراجع تقلید گرفته تا اساتید و طلاب جوان پشت سر رهبری نهضت قرارگرفتند و حمایت بیدریغ خود را بنابر رسالت خویش نثار نهضت کردند و طلاب با ایجاد شبكههای ارتباطی مستقیم با اقشار و گروههای مختلف، پیام نهضت و رهبری آن را در سطح جامعه منتشر نمودند و نقش زیادی در پیشبرد اهداف نهضت ایفا كردند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha